Η Τσεχία ζητά από την Επιτροπή να επανεξετάσει τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7 για τα αυτοκίνητα

Σύμφωνα με την τσεχική κυβέρνηση, η αυστηρότερη ρύθμιση και οι υψηλότερες τιμές των νέων οχημάτων θα αναγκάσουν τους ανθρώπους να κρατήσουν τα παλιά τους αυτοκίνητα - ένα σενάριο που θα μπορούσε να έχει αρνητική επίδραση στο περιβάλλον. [shutterstock/NadyGinzburg]

Tο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7 για όλα τα οχήματα βενζίνης και ντίζελ «φαίνεται να είναι σχεδόν αδύνατο να εφαρμοστεί», σύμφωνα με επιστολή του Τσέχου αντιπροέδρου της κυβέρνησης Karel Havlíček προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο Havlíček υποστήριξε ότι η πρόταση σχετικά με τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων πρέπει να συμφέρει οικονομικά και να είναι ρεαλιστική. Διαφορετικά, το μόνο αποτέλεσμα θα είναι η περιορισμένη προσφορά νέων οχημάτων και η σημαντική αύξηση των τιμών τους- όπως γράφει ο Havlíček στην επιστολή του, απευθυνόμενος στον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Frans Timmermans και στον Επίτροπο Thierry Breton.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα υποβάλλει πρόταση σχετικά με το Euro 7 μέχρι τα τέλη του 2021. Σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, ο κανονισμός αυτός θα μπορούσε κυριολεκτικά να εξοντώσει την παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρες καύσης ήδη από το 2025 – δηλαδή 10 χρόνια πριν από το «τέλος» των ορυκτών καυσίμων βάσει του «Fit for 55».

Σύμφωνα με την τσεχική κυβέρνηση, η αυστηρότερη ρύθμιση και οι υψηλότερες τιμές των νέων οχημάτων θα αναγκάσουν τους ανθρώπους να κρατήσουν τα παλιά τους αυτοκίνητα – ένα σενάριο που θα μπορούσε να έχει αρνητική επίδραση στο περιβάλλον.

«Η υιοθέτηση τόσο του κανονισμού Euro 7 όσο και η ενίσχυση των προτύπων εκπομπών CO2 για τα νέα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στο ίδιο σύντομο χρονικό διάστημα χωρίς ενδελεχή εκτίμηση των επιπτώσεών τους, ενέχει τον κίνδυνο να επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις τόσο για τους καταναλωτές όσο και για την αυτοκινητοβιομηχανία.» – όπως δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης, αρμόδιος για θέματα βιομηχανίας, εμπορίου και μεταφορών.