Τουριστικός προορισμός: Ευρώπη

Η πλατφόρμα, που βρίσκεται σε πιλοτική φάση λειτουργίας, έχει στόχο να προβάλλει την Ευρώπη σε αγορές όπως η Κίνα ή η Αμερική, με τρόπο ενιαίο, με στόχο να αυξήσει όχι μόνο τις τουριστικές ροές, αλλά και τις επενδύσεις στον τομέα του τουρισμού. [Aria Koutra]

Μια νέα πλατφόρμα προβολής της Ευρώπης ως τουριστικού προορισμού στις αγορές των Τρίτων Χωρών παρουσίασε την Παρασκευή, 13 Ιανουαρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μαζί με την Ένωση των Τουριστικών Οργανισμών 32 ευρωπαϊκών κρατών, την Ευρωπαϊκή Επιτροπής Ταξιδίων.

Η πλατφόρμα, που βρίσκεται σε πιλοτική φάση λειτουργίας, έχει στόχο να προβάλλει την Ευρώπη σε αγορές όπως η Κίνα ή η Αμερική, με τρόπο ενιαίο, με στόχο να αυξήσει όχι μόνο τις τουριστικές ροές, αλλά και τις επενδύσεις στον τομέα του τουρισμού. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει διαθέσει 8 εκατομμύρια ευρώ για την πλατφόρμα ενώ αυτή τη στιγμή αναζητούνται οι περίπου 20 περιφέρειες που θα ενταχθούν σε αυτή την πρώτη πιλοτική φάση, με την υποχρέωση να συμμετέχουν με περίπου 250.000 ευρώ η καθεμία, αποκτώντας με τη συμμετοχή τους υπηρεσίες κόστους περίπου ενός εκατομμυρίου ευρώ, όπως ανέφερε ο κ. Εντουάρντο Σανταντέρ, Εκτελεστικός Διευθυντής Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων.

Επιπλέον στην πλατφόρμα έχουν προσκληθεί ή και θα προσκληθούν να συμμετέχουν μεγάλες επιχειρήσεις και ΜΜΕ που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού και ήδη εταιρίες όπως η Thomas Cook και η Lufthansa έχουν δηλώσει συμμετοχή.

Αν και φαίνεται ότι υπάρχουν ακόμα αρκετά σημεία προς διερεύνηση, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τη χρηματοδότηση, τις ακριβείς υπηρεσίες που θα παρέχει η πλατφόρμα στις συμμετέχουσες περιφέρειες και εταιρίες, αλλά και ένα λεπτομερές  σχέδιο δράσης, δεδομένου και του υψηλού κόστους συμμετοχής, είναι δεδομένη η πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ομογενοποιήσει σταδιακά το ευρωπαϊκό τουριστικό προϊόν, όπως ανέφεραν ο κος Slawomir Tokarski, διευθυντής της  διεύθυνσης για την Καινοτομία και την Advanced manufacturing και ο κος Carlo Corazza, προϊστάμενος τουρισμού, αναδυομένων αγορών και δημιουργικών βιομηχανιών,  της Γενικής Διεύθυνσης για την Ανάπτυξη.

Σε αυτή την κατεύθυνση εξετάζεται η αξιοποίηση των μακροπεριφερειών ως μια πρώτη ομαδοποίηση, η οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από την πλατφόρμα ώστε να δημιουργήσει διαφορετικές καμπάνιες επιτρέποντας τη συμμετοχή μεγαλύτερου αριθμού ευρωπαϊκών περιφερειών και επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.

Άλλωστε η ενσωμάτωση του τουρισμού στην Περιφερειακή Πολιτική,  ως δραστηριότητας κλειδί για ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, μέσω της έξυπνης εξειδίκευσης και των μακρο-περιφερειακών στρατηγικών, επισημάνθηκε και από την εκπρόσωπο της Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής, κα Ιωάννα Μουλίου.

Η πλατφόρμα θα λειτουργήσει πρώτη φορά εστιάζοντας στην αγορά της Κίνας, καθώς το 2018 έχει οριστεί ως ευρωπαϊκό έτος τουρισμού ΕΕ-Κίνας.

X