Θεσσαλονίκη: Τέσσερις φορές πιο γρήγορες οι μεταφορές με τον κόμβο Κ16

[Intime]

Αυτό το άρθρο είναι μέρος των ειδικών εκθέσεων μας Επενδύσεις της Συνοχής στις ελληνικές περιφέρειες.

Σημαντικά οφέλη στις χερσαίες μεταφορές από τη Θεσσαλονίκη προς την υπόλοιπη χώρα και το εξωτερικό έχει φέρει η λειτουργία του ανισόπεδου κόμβου Κ16 στην περιοχή της Λαχαναγοράς, στη συμβολή της εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ) με την εσωτερική περιφερειακή οδό.

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 52,6 εκατ. ευρώ, που χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και παραδόθηκε στην κυκλοφορία στις 23 Ιουνίου του 2017, έχει μειώσει κατά τέσσερις φορές τον χρόνο που απαιτούνταν για τη μεταφορά των εμπορευμάτων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς το εθνικό οδικό δίκτυο.

«Πριν κατασκευαστεί ο κόμβος χρειαζόμασταν τουλάχιστον μία ώρα για να βγούμε από την πόλη. Τώρα αυτός ο χρόνος έχει μειωθεί σε 10-15 λεπτά», δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μεταφορών Βορείου Ελλάδος, Γιώργος Ηλιάδης. «Ο Κ16 μας έχει βοηθήσει πολύ από τότε που δόθηκε στην κυκλοφορία, έχει τετραπλασιαστεί η ταχύτητα εξόδου από την πόλη, κάτι που αφενός διευκολύνει τους οδηγούς και αφετέρου μειώνει το κόστος», τόνισε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης Ν.Θεσσαλονίκης, Θεόδωρος Βορδογιάννης.

Οι μεταφορείς, όπως και όλοι οι παραγωγικοί φορείς της Θεσσαλονίκης, ζητούν από την Εγνατία Οδό την επίσπευση των διαδικασιών για την έναρξη του έργου ολοκλήρωσης της ημιτελούς οδογέφυρας που στέκει… μισή στον αέρα περιμένοντας να συνδέσει απευθείας τον ΠΑΘΕ με το λιμάνι, ενώ ως το σημαντικότερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή – που πάντως δεν σχετίζεται με τον Κ16 – κρίνουν την κακή κατάσταση της γέφυρας που συνδέει την πύλη 16 του λιμανιού με το οδικό δίκτυο.

Αναπτυξιακό έργο

Ο Κ16 είναι ένα από τα πιο σύνθετα τεχνικά έργα που κατασκευάστηκε με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές. Είναι ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους στη χώρα μας και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, που πέρα από το γεγονός ότι αλλάζει τον συγκοινωνιακό χάρτη, αποτελεί και τη Νέα Δυτική Είσοδο της Θεσσαλονίκης. Συνδέει βασικούς οδικούς άξονες της χώρας, όπως η περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης, η Εγνατία οδός και ο άξονας ΠΑΘΕ, αλλά και τη δυτική είσοδο του πολεοδομικού συγκροτήματος. Επίσης, εξυπηρετεί όλες τις κινήσεις της περιοχής του Καλοχωρίου, της ΒΙΠΕΘ, του Λιμανιού, αλλά και σημαντικών δραστηριοτήτων, όπως της Λαχαναγοράς και της Κρεαταγοράς και των επιχειρηματικών πάρκων της ευρύτερης περιοχής.

Το έργο θεωρείται όχι απλώς συγκοινωνιακό, αλλά με ισχυρό αναπτυξιακό ρόλο, καθώς μέσω του Κ16 εκτελείται μεγάλο μέρος του 70% της μεταφορικής δραστηριότητας της χώρας: Εξυπηρετεί την Κεντρική Μακεδονία που είναι πρώτη περιφέρεια της Ελλάδας σε εξαγωγές αγροτικών προϊόντων και είναι η πρώτη Περιφέρεια στην Ελλάδα σε αφίξεις τουριστών κατά τη θερινή περίοδο, η πρώτη σε οδικό τουρισμό και με τις οδικές αφίξεις να φτάνουν πλέον στα 6,5 εκατομμύρια.

Τα στοιχεία του ανισόπεδου κόμβου Κ16:

-Όλες οι εργασίες εκτελέστηκαν υπό συνθήκες συνεχούς κυκλοφορίας, τόσο της ΠΑΘΕ όσο και της Περιφερειακής Οδού και του παράπλευρου οδικού δικτύου της, χωρίς να σταματήσει ούτε μια μέρα η κυκλοφορία των οχημάτων.

-Περισσότεροι από 600 άνθρωποι εργάστηκαν για να ολοκληρωθεί αυτό το μεγάλο έργο.

-Το 90% των άμεσων θέσεων εργασίας του έργου, προήλθε από την τοπική αγορά.

-Χιλιάδες ακόμα θέσεις απασχόλησης διατηρήθηκαν ή δημιουργήθηκαν στον τόπο μας από την κατασκευή του.

-Ολοκληρώθηκαν 7 χιλιόμετρα οδοποιίας.

-Κατασκευάστηκαν 7 νέες γέφυρες.

-Συνδέθηκαν οι βασικοί οδικοί άξονες της χώρας, όπως ο αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ, η Εγνατία Οδός και η περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης.

-Εξυπηρετούνται 12 κατευθύνσεις πορείας οχημάτων, καθώς και οι κινήσεις της περιοχής του Καλοχωρίου, της ΒΙΠΕΘ, του Λιμανιού, σημαντικών δραστηριοτήτων όπως της Λαχαναγοράς και της Κρεαταγοράς, αλλά και των επιχειρηματικών πάρκων της ευρύτερης περιοχής. Με τον Κ16 συνδέεται ολόκληρο το κεντρικό οδικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, με βασικές υποδομές της Κεντρικής Μακεδονίας και το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης.

-Ο Κ16 σηκώνει έναν από τους μεγαλύτερους κυκλοφοριακούς φόρτους, σε σύγκριση με κόμβους στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Συνεργασία Euractiv – Voria.gr

X