Η Πολιτική Συνοχής αναβαθμίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες του ΚΤΕΛ Φλώρινας

ΚΤΕΛ-ΦΛΩΡΙΝΑΣ [ΚΤΕΛ ΦΛΩΡΙΝΑΣ]

Αξιοποιώντας τα χρηματοδοτικά εργαλεία που παρέχει η Πολιτική Συνοχής και με στόχο την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, το ΚΤΕΛ Φλώρινας υλοποιεί το έργο «Εκσυγχρονισμός του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Φλώρινας ΑΕ [ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΝΟΜΟΥ ΦΛΩΡΙΝΑΣ -ΑΝΩΝΥΜΗ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ]», με συγχρηματοδότηση από Εθνικούς Πόρους και από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)» του ΕΣΠΑ 2014 – 2020.

Η συνολική δαπάνη ανέρχεται σε 3200.000€  και προβλέπει την προμήθεια και εγκατάσταση:

– Συστημάτων Έξυπνου Εισιτηρίου
– Συστημάτων προγραμματισμού και βελτιστοποίησης δρομολογίων
– Συστημάτων Τηλεματικής & Πληροφόρησης επιβατών
– Συστημάτων Wi-Fi εντός των οχημάτων

Το έργο περιλαμβάνει επίσης την πιστοποίηση όλων των ανωτέρω υπηρεσιών ή/και διαδικασιών.

Για τα οφέλη της συγκεκριμένης δράσης και τη συμβολή του ΕΤΠΑ στην υλοποίησή της μίλησε στην εφημερίδα “ηχώ” Φλώρινας ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Φλώρινας κ. Γιώργος Ντουβαρτζίδης:

“Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι, θα έλεγα, μια συμφωνία με την κοινωνία της πληροφορίας. Είναι ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ το οποίο έχει ως στόχο τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων και των παροχών που θα προσφέρουν οι εταιρείες ΚΤΕΛ υπεραστικών και αστικών ανά την Ελλάδα.

Το πρόγραμμα για το ΚΤΕΛ Φλώρινας είναι της τάξεως των 330.000 ευρώ, και χρηματοδοτείται κατά 60% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης ενώ το υπόλοιπο προκύπτει από ιδίους πόρους. Έχει περάσει εδώ και έναν περίπου χρόνο το στάδιο της έγκρισης, αλλά λόγω του κορωνοϊού υπάρχουν κάποιες καθυστερήσεις στην υλοποίησή του. Ορίζοντας υλοποίησης είναι τα τέλη του 2022. Είναι κάτι που περιμένουμε ως εταιρεία γιατί θα μας λύσει τα χέρια σε μεγάλο βαθμό ως προς τον τρόπο λειτουργίας μας.

Η λέξη εκσυγχρονισμός ίσως αποπροσανατολίζει κάπως το επιβατικό κοινό, το οποίο νομίζει ότι θα εκσυγχρονίσουμε μόνο τις υποδομές του ΚΤΕΛ. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Είναι πολλά περισσότερα με τα οποία βελτιώνουμε κατά πολύ την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών από εμάς προς τους επιβάτες.

Για παράδειγμα, μέσα από το πρόγραμμα θα προμηθευτούμε ολοκληρωμένα συστήματα τηλεματικής και ηλεκτρονικού “έξυπνου” εισιτηρίου. Μπορεί δηλαδή οποιοσδήποτε από οπουδήποτε να προμηθευτεί εισιτήριο ηλεκτρονικά, να εξασφαλίσει τη θέση του και να μην χρειάζεται να περιμένει στην ουρά στα εκδοτήρια. Με τον ίδιο τρόπο θα παρέχονται επίσης πληροφορίες για τους προορισμούς, τις ώρες των δρομολογίων, τις ακριβείς στάσεις, τις ώρες προσέλευσης, τις ώρες λειτουργίας αλλά και πληροφορίες σχετικά με δέματα που μεταφέρονται μέσω ΚΤΕΛ. Επιπρόσθετα θα υπάρχουν ακυρωτικά μέσα στο λεωφορείο, όπου μέσα από ένα barcode με το κινητό τηλέφωνο θα μπορεί ο επιβάτης να τα κάνει όλα μόνος του. Οι συγκεκριμένες υπηρεσίες θα παρέχονται και μέσα από σχετική εφαρμογή την οποία θα μπορεί ο πελάτης να κατεβάσει στο κινητό του τηλέφωνο. Στα πλαίσια της πανδημίας, αυτή η αποσυμφόρηση που θα προκύψει μέσα από τις παραπάνω διαδικασίες θεωρούμε ότι θα λειτουργήσει ευεργετικά και θα συμβάλλει στην καλύτερη αντιμετώπιση της πανδημικής κρίσης.

Θα βελτιωθεί επίσης πολύ ο τρόπος με τον οποίο θα μπορούμε εμείς να κοιτάμε τις ανάγκες του κόσμου και να εναρμονιζόμαστε με αυτές. Για παράδειγμα το ποιες ημέρες υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση, η το αν χρειάζεται να εντατικοποιηθούν ορισμένα δρομολόγια.

Μέσα από το σύστημα τηλεματικής και πληροφόρησης θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι από συγκεκριμένα σημεία να αντλούν τις σχετικές πληροφορίες για τα δρομολόγια. Τα σημεία αυτά θα βρίσκονται κυρίως μέσα στα πρακτορεία. Εξετάζουμε όμως τη δυνατότητα να εγκαταστήσουμε σχετικές πινακίδες και σε διάφορα άλλα σημεία όπου υπάρχει παροχή ρεύματος. Ταυτόχρονα όλα τα αυτοκίνητα αλλά και οι χώροι αναμονής των επιβατών θα εξοπλιστούν με σύστημα Wi-Fi.

Τέλος, το ΚΤΕΛ θα δημιουργήσει και σχετική ιστοσελίδα η οποία θα είναι συνδεδεμένη με τη σχετική εφαρμογή στα κινητά. Τις ίδιες ακριβώς διευκολύνσεις θα έχει ο πελάτης και μέσω της πλατφόρμας της ιστοσελίδας, στόχος μας όμως είναι επίσης να την εμπλουτίσουμε και με άλλου είδους υλικό, όπως πληροφορίες για την πόλη και τα σημεία ενδιαφέροντος της περιοχής, ακόμα και για τα τοπικά προϊόντα, συμβάλλοντας έτσι στην εξωστρέφεια και την τόνωση του τουρισμού.

Παράλληλα με τη χρηματοδότηση του προγράμματος, μπορούμε πλέον με δικά μας έξοδα να προσφέρουμε και άλλες υπηρεσίες στους πελάτες μας. Ένα παράδειγμα αποτελεί η κάρτα πελάτη, μέσω της οποίας θα συλλέγονται πόντοι οι οποίοι θα εξαργυρώνονται με εισιτήρια και με μεταφορές, κάτι που δεν μπορούσαμε να κάνουμε έως τώρα γιατί δεν υπήρχαν οι κατάλληλες υποδομές.

Θεωρούμε δεδομένο ότι το επιβατικό κοινό θα δει μεγάλη διαφορά στις παρεχόμενες υπηρεσίες μετά την υλοποίηση του προγράμματος. Θα υπάρξει σαφώς καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών και μάλιστα σε ένα απόλυτα ασφαλές περιβάλλον. Ίσως υπάρχει μια δυσκολία με την εξοικείωση των μεγαλύτερων ηλικιών. Υπάρχει όμως εξειδικευμένο προσωπικό το οποίο θα τους βοηθήσει.

Εδώ θα ήθελα να αναφερθώ και σε κάτι που μας στεναχώρησε. Δεν υπήρξε ενδιαφέρον από πλευράς κάποιας προμηθευτικής εταιρείας από τη Φλώρινα ή από τη Δυτική Μακεδονία, ώστε να μπορέσει να συμμετέχει κι αυτή. Μιλάω πάντα για παροχή υλικών αλλά και τεχνογνωσίας σε επίπεδο προγραμματισμού. Βέβαια απαιτείται εξειδίκευση ως προς τις συγκεκριμένες υπηρεσίες και υπάρχουν μόνο δύο – τρεις εταιρείες πανελλαδικά που διαθέτουν τη σχετική τεχνογνωσία και συνεργάζονται με τις εταιρείες ΚΤΕΛ. Αλλά τουλάχιστον στο κομμάτι της παροχής υλικών, κάτι που θα ήταν εφικτό, καμία εταιρεία της περιοχής μας δεν ασχολήθηκε, ώστε να μείνουν κάποια χρήματα στον τόπο μας.

Τέλος, αξίζει να αναφέρω ότι το ΚΤΕΛ Φλώρινας από μόνο του δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να προχωρήσει σε μια τέτοια επένδυση, συνεπώς ο ρόλος του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης είναι καθοριστικός. Τα κόστη άλλωστε είναι υπερβολικά μεγάλα, ακόμα και με τις ήδη υπάρχουσες υποδομές. Παράλληλα, όπως προανέφερα, το συγκεκριμένο χρηματοδοτικό εργαλείο μας δίνει τη δυνατότητα να “κουμπώσουμε” κι εμείς με δικά μας κόστη διάφορες υπηρεσίες πάνω στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, γιατί πλέον θα έχουμε την κατάλληλη υποδομή και το υπόβαθρο για το κάνουμε. Χωρίς τη συμβολή της Πολιτικής Συνοχής, θα μέναμε ως ΚΤΕΛ στάσιμοι και πολύ πίσω σε σχέση με τα ευρωπαϊκά δεδομένα στον τομέα των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών. Πλέον θα μπορούμε να είμαστε κι εμείς ανταγωνιστικοί. Αρκεί βέβαια να εναρμονιστεί και ο κόσμος με όλο αυτό. Γιατί υπάρχει και η αρνητική πλευρά του “απρόσωπου” χαρακτήρα όλων αυτών των υπηρεσιών. Για παράδειγμα, ειδικά στην επαρχία, ο πελάτης πολλές φορές αναπτύσσει προσωπική σχέση με τον οδηγό ή τον ταμία. Έπειτα δεν είναι εύκολο να ανταποκριθούν στις νέες τεχνολογίες οι μεγαλύτερες ηλικίες. Γι΄ αυτό, παράλληλα με τα νέα “έξυπνα” συστήματα, θα συνεχίσει να λειτουργεί το παλιό μοντέλο. Όμως είναι γεγονός πως η τεχνολογία, όταν γίνεται καλή χρήση της, μπορεί να αποτελέσει φοβερό εργαλείο στα χέρια μιας εταιρείας. Και αυτό είναι ένα στοίχημα και για μας. Το πώς θα μπορέσουμε να εξοικειώσουμε τον κόσμο, να εξηγήσουμε και να βοηθήσουμε τον κόσμο να αφομοιώσει το όλο εγχείρημα. Άλλωστε οι “έξυπνες” συσκευές αποτελούν πλέον κομμάτι της καθημερινότητάς μας, έχουν μπει στις ζωές μας”.

[το άρθρο δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα ΗΧΩ της Φλώρινας και το echoflorina.gr και αναδημοσιεύεται στην EURACTIV.gr στο πλαίσιο του έργου «Η Συνοχή Δίπλα μας»]

X