Επιδότηση μέχρι 5.000 ευρώ για δημιουργία e-shop λιανικής πώλησης

business - laptop [ΑΠΕ-ΜΠΕ]

Οι μικρές επιχειρήσεις, το λιανεμπόριο στην περιφέρεια της πατρίδας μας, περνά δύσκολες στιγμές, με τις χριστουγεννιάτικες αγορές να πλήττονται καίρια από τον COVID19.

H πανδημία αλλάζει δραματικά και τις καταναλωτικές συνήθειες των ανθρώπων, σε μικρές και μεγάλες αγορές, και ειδικότερα στην ελληνική περιφέρεια είναι πιο σημαντικό από ποτέ να στηρίξουμε τις μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες προσπαθούν με νέα καινοτόμα βήματα να εξασφαλίσουν τα καταστήματα και τους πελάτες τους με ασφαλείς αγορές. Για τα βήματα αυτά, η τεχνολογία δίνει λύσεις μαζί με χρηματοδοτικά εργαλεία μέσω ΕΣΠΑ.

Συγκεκριμένα, αναμένεται νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης μέσω του ΕΣΠΑ, το οποίο θα επιδοτεί τη δημιουργία e-shop για τα καταστήματα λιανικής πώλησης, με προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ. Με το νέο πρόγραμμα, το μέγιστο ποσό επιχορήγησης μιας λιανεμπορικής επιχείρησης, για όλη τη δαπάνη θα φτάνει μέχρι τα 5.000 ευρώ

Το πρόγραμμα, όπως εξήγησε ο υφυπουργός υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης. Θα χρηματοδοτεί 100% τη δαπάνη για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος και θα αφορά αποκλειστικά στο λιανεμπόριο, καθώς οι υπηρεσίες καλύπτονται από υφιστάμενη δράση. Σε ό,τι αφορά στις υπηρεσίες, ότι πρόκειται για τη δράση “Εργαλειοθήκη Ανταγωνιστικότητας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων”, στην οποία μπορούν να υποβάλλονται αιτήσεις χρηματοδότησης έως την 31η Ιανουαρίου 2021.

Με το νέο πρόγραμμα, το μέγιστο ποσό επιχορήγησης μιας λιανεμπορικής επιχείρησης, για όλη τη δαπάνη θα φτάνει μέχρι τα 5.000 ευρώ και το συνολικό κονδύλι που θα διατεθεί γι’ αυτή τη δράση θα είναι 80 εκατ. ευρώ, με δυνατότητα να αυξηθεί μελλοντικά.

Για τα θέματα αυτά που απασχολούν ιδιαίτερα τις μικρές επιχειρήσεις της τοπικής μας αγοράς, μιλήσαμε με τη Βίκυ Μαυρομμάτη, Σύμβουλο Επιχειρησιακού Σχεδιασμού & Χρηματοδοτικών Λύσεων, Ειδικό Συνεργάτη του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά (Β.Ε.Π.)

[quote]«Το λιανεμπόριο ήταν από τα πρώτα θύματα του επιχειρείν στη COVID 19 εποχή»[/quote]

«Παρόλα αυτά οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο προσπάθησαν να περάσουν άμεσα στη νέα εποχή. Υιοθέτησαν πολύ γρήγορα τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, παρατηρεί η σύμβουλος επιχειρησιακού σχεδιασμού Βίκυ Μαυρομάτη όταν τη ρωτήσαμε για τη γενικότερη κατάσταση στην παρούσα φάση. Με όποιο μέσο είχαν άμεσα διαθέσιμο και με χαμηλό κόστος με αποτέλεσμα εν  μέσω πανδημίας να έχουμε  εντυπωσιακή αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων.

Παράλληλα οι καταναλωτές άρχισαν να αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους αγοράς προϊόντων κυρίως μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων με online shopping».

Τι συμβαίνει με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και το ηλεκτρονικό εμπόριο;

«Δυστυχώς όμως το ποσοστό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που κατάφεραν να ανταποκριθούν είναι χαμηλό. Μόλις το 20%, με έρευνες να δείχνουν ότι κάποιες ΜΜΕ αδυνατούν ακόμα και να καταλάβουν την πρόκληση της νέας εποχής στο ψηφιακό εμπόριο.

Το e-commerce όμως είναι πλέον εδώ…και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επενδύσουν σε αυτό έτσι ώστε να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό και να παραμείνουν ενεργές και βιώσιμες. Σε αυτή την κατεύθυνση, θα αποδειχθούν όπως φαίνεται καθοριστικά τα κονδύλια του ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης, όπως και του ΕΣΠΑ.

Ένα σημαντικό εργαλείο – πρόγραμμα ανακοίνωσε το αρμόδιο υπουργείο πριν λίγες μέρες που αφορά χρηματοδότηση  μέσω του ΕΣΠΑ, το οποίο θα επιδοτεί τη δημιουργία e-shop για τα καταστήματα λιανικής πώλησης και αναμένεται στο τέλος της χρονιάς με προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ».

Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν με τις νέες τεχνολογίες στις οποίες αναγκάζονται οι μικρές επιχειρήσεις να επενδύσουν;

«Θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις αυτή τη στιγμή, τη στιγμή της covid-19 κρίσης αδυνατούν να επενδύσουν. Κατά συνέπεια ένα εργαλείο σαν αυτό θα πρέπει να είναι 100% επιδοτούμενο τηρούμενο βασικές προϋποθέσεις και κριτήρια, επισημαίνει η Ειδικός Συνεργάτης του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά (Β.Ε.Π.).

Επίσης, θα πρέπει να ενεργοποιηθεί με άμεσες διαδικασίες, χωρίς γραφειοκρατία και τότε θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο για τη μετάβαση του λιανικού εμπορίου  στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Σίγουρα όμως θα πρέπει να συνδυαστεί και με αλλά σύγχρονα επιδοτούμενα προγράμματα ψηφιοποίησης επιχειρήσεων και ψηφιακής κατάρτισης των ιδιοκτητών και των εργαζομένων σε αυτές».

Κλείνοντας με αισιοδοξία, η τεχνολογία μπορεί να δώσει τις λύσεις και στις μικρές τοπικές αγορές: «Η σκιά του covid-19 πάνω από το λιανέμποριο πρέπει να απομακρυνθεί άμεσα και η μετάβαση στη νέα εποχή του ψηφιακού λιανεμπορίου να οδηγήσει τις ΜΜΕ του κλάδου στην γρήγορη ανάκαμψη και προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να ενεργοποιηθούν ευέλικτα χρηματοδοτικά εργαλεία».

[το άρθρο δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα Ενημέρωση Μεγάρων και το enimerosi-news.gr και αναδημοσιεύεται στην EURACTIV.gr στο πλαίσιο του έργου «Η Συνοχή Δίπλα μας»]