Αυστηρότερους κανόνες για την αυτοκινητοβιομηχανία αποφασίζει η ΕΕ

[Cat Scape/Shutterstock]

Οι 28 εθνικές αρχές για την έγκριση αυτοκινήτων της ΕΕ θα πρέπει να πραγματοποιήσουν συνομιλίες με κεντρικό εποπτικό όργανο στις Βρυξέλλες, σχετικά με το νόμο για την προστασία από την αποφυγή επανάληψης ενός σκανδάλου Dieselgate.

Η συμφωνία, την οποία υπέγραψαν εκπρόσωποι του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και η Εσθονία, που διαπραγματεύεται εξ ονόματος των κρατών μελών, πρέπει να εγκριθεί από το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.

Ένα από τα 40.000 νέα οχήματα θα πρέπει να ελεγχθούν από την αρχή της ΕΕ, για να διασφαλιστεί ότι συμμορφώνεται με τη νομοθεσία για την έγκριση τύπου. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα μπορεί να διενεργεί ελέγχους στις εθνικές αρχές κάθε πέντε χρόνια.

Πράσινοι: Κυρώσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλιώς θα ξαναδούμε Dieselgate

Οι Πράσινοι θα υποστηρίξουν την ηλεκτροκίνηση στις πόλεις αρκεί αυτή να μην περιοριστεί μόνο στα αυτοκίνητα αλλά να επεκταθεί και σε άλλα μεταφορικά μέσα είπε στη Euractiv.gr ο Ευρωβουλευτής των Πρασίνων κ. Cramer. Επίσης, έβαλε στο στόχαστρο την ΕΕ κα …

Η τελική έκδοση της νομοθεσίας είναι σε μεγάλο βαθμό σύμφωνη με τα αιτήματα του Κοινοβουλίου. Ωστόσο, τα κράτη μέλη διατήρησαν με επιτυχία μια διάταξη στην πρόταση της Επιτροπής, η οποία θα είχε σταματήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες από το να χρηματοδοτούν τα εργαστήρια ελέγχων των εθνικών αρχών.

Διατήρησαν, επίσης, μια διάταξη που θα επέτρεπε στα ανεξάρτητα μέλη να συμμετέχουν σε φόρουμ εκπροσώπων από τα κράτη μέλη που εποπτεύουν το σύστημα έγκρισης αυτοκινήτων.

Από την πλευρά της, η Τ&Ε χαιρέτισε τη συμφωνία, παρόλο που είναι λιγότερο αυστηρή από ό, τι είχε αρχικά προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Είναι λυπηρό το γεγονός ότι οι κυβερνήσεις των κρατών μελών της ΕΕ, με επικεφαλής τις μεγαλύτερες χώρες παραγωγής αυτοκινήτων, απέρριψαν σοβαρές προτάσεις, για να επιτρέψουν σε ανεξάρτητα μέλη του Φόρουμ να επιβλέπουν το νέο σύστημα», ανέφερε η Clean Vehicles Manager της T&E, Julia Poliscanova.

Επιπλέον, ο νέος νόμος θα παράσχει στην ΕΕ τη δυνατότητα να απαιτεί αναβαθμίσεις οχημάτων και να προβαίνει σε ανακλήσεις, όταν εντοπίζονται παρατυπίες. Ωστόσο, αυτά τα σχέδια νόμου θα εφαρμοστούν μετά το 2020. Η Επιτροπή θα είναι, επίσης, σε θέση να ελέγξει τα αυτοκίνητα που βρίσκονται ήδη στο δρόμο, για να εξασφαλίσουν ότι θα συνεχίσουν να πληρούν τα πρότυπα υγείας, ασφάλειας και περιβάλλοντος.

Η Επιτροπή μπορεί να επιβάλει στους κατασκευαστές πρόστιμο έως 30.000 ευρώ ανά μη συμμορφούμενο αυτοκίνητο.

Ο γενικός γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert, τόνισε: «Είμαστε βέβαιοι ότι αυτό το πιο ισχυρό σύστημα έγκρισης και επιτήρησης θα επιτρέψει στην αυτοκινητοβιομηχανία να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών».