Με δύο εκστρατείες η προβολή του ελληνικού Τουρισμού το καλοκαίρι

Μητσοτάκης - Θεοχάρης

Με βασική ιδέα την ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας ως ενός από τους πλέον ασφαλείς προορισμούς στην Ευρώπη, ο ΕΟΤ σε συνεργασία με τη Marketing Greece ετοιμάζονται να υλοποιήσουν δύο εκστρατείες προβολής του τουριστικού προϊόντος της χώρας. 

Ενόψει της σταδιακής άρσης των περιορισμών για τους τουρίστες που επιθυμούν να επισκεφθούν τη χώρα από τις 15 Ιουνίου, η πρώτη δράση προβολής θα ξεκινήσει άμεσα στα social media και θα επικεντρωθεί στις ευρωπαϊκές αγορές και ιδίως στις χώρες από τις οποίες θα μπορούν να έρχονται ταξιδιώτες με δειγματοληπτικούς ελέγχους.

Η δράση αυτή, η οποία θα κοστίσει περίπου 150.000 ευρώ, θα διαρκέσει έως τις αρχές Ιουλίου και θα καλύψει το διάστημα που μεσολαβεί έως την έναρξη της βασικής εκστρατείας για την τουριστική προβολή της χώρας.

Η βασική πρωτοβουλία αναμένεται να ξεκινήσει έως τις 10 Ιουλίου εστιάζοντας στο branding της χώρας, με κεντρική ιδέα και πάλι την ασφάλεια που προσφέρει στους τουρίστες η Ελλάδα ως προορισμός για το φετινό καλοκαίρι.

Το κόστος της εκστρατείας αναμένεται να υπερβεί τα 5 εκατομμύρια ευρώ με τη διάρκειά της να ανέρχεται σε τουλάχιστον τρεις μήνες, δίχως να αποκλείεται μάλιστα να παραταθεί έως το τέλος Οκτωβρίου.

H Marketing Greece έχει επιμεληθεί το νέο δημιουργικό κομμάτι της καμπάνιας, η οποία σε αντίθεση με τα προηγούμενα έτη δε θα είναι οριζόντια αλλά θα στοχεύει σε χώρες με αντίστοιχη επιδημιολογική εικόνα.

Η Ευρώπη θα αποτελέσει και πάλι τη βασική αγορά, δίχως να αποκλείεται η επέκταση της δράσης και στην ομογένεια στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η εκστρατεία προβολής θα ξεκινήσει από περιορισμένο αριθμό χωρών σε σχέση με το παρελθόν και θα επεκτείνεται και σε άλλα κράτη ανάλογα με την εξέλιξη του κορωνοϊού.

Το κόστος για το δημιουργικό κομμάτι της βασικής καμπάνιας θα καλυφθεί από τη Marketing Greece, με τον ΕΟΤ να επωμίζεται το κόστος για την προβολή των προωθητικών ενεργειών στα μέσα ενημέρωσης, το οποίο θα διαμορφωθεί σε περίπου 5 εκατομμύρια ευρώ.

Αξιόπιστες πηγές από τον κλάδο του τουρισμού χαρακτηρίζουν αναγκαία τη συνεργασία του ΕΟΤ με τη Marketing Greece λόγω των περιορισμών που διέπουν τη λειτουργία των φορέων του Δημοσίου.

Για παράδειγμα, ο ΕΟΤ αδυνατεί να συνάψει συμβάσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα με social media όπως το Instagram, δεδομένου ότι ο νόμος 4412/2016 περί δημοσίων προμηθειών προβλέπει ότι οι αναθέσεις έργου πρέπει να γίνονται μετά από διεθνή διαγωνισμό. Ωστόσο, για την ολοκλήρωση ενός διαγωνισμού χρειάζεται μεγάλο χρονικό διάστημα το οποίο συχνά υπερβαίνει το ένα έτος.

Στις περιπτώσεις αυτές, η αδυναμία του κρατικού ΕΟΤ καλύπτεται από τη Marketing Greece η οποία έχει τη δυνατότητα να συνάπτει συμβάσεις δίχως τους περιορισμούς των φορέων του Δημοσίου.

Για το λόγο αυτό και ενόψει των βελτιώσεων στο νόμο 4412/2016 που επεξεργάζεται η κυβέρνηση, το υπουργείο Τουρισμού προχωρά στη σύσταση ομάδας εργασίας με σκοπό την αναμόρφωση του πλαισίου δημοσίων προμηθειών, με απόφαση του γενικού γραμματέα Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Κωνσταντίνου Λούλη.

Η ομάδα εργασίας αποτελείται από το νομικό σύμβουλο του υπουργού Τουρισμού, μία ειδική συνεργάτιδα του γενικού γραμματέα ΕΟΤ, μία υπάλληλο του τμήματος νομοθετικής πρωτοβουλίας και καλής νομοθέτησης του υπουργείου Τουρισμού και από το νομικό σύμβουλο της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ).

Σύμφωνα με την απόφαση, «έργο της ομάδας είναι να προβεί στην εξέταση και κωδικοποίηση του υπάρχοντος σχετικού θεσμικού πλαισίου, που διέπει τις διαδικασίες προμηθειών του ΕΟΤ, προκειμένου αυτό να εκσυγχρονιστεί, με στόχο να υπάρχει η μέγιστη δυνατή ευελιξία στο πλαίσιο της καλής νομοθέτησης και του ευρωπαϊκού δικαίου».

X