H Επιτροπή εξετάζει μέτρα προστασίας για τους χρήστες διαδικτυακών συσκευών

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να προτείνει νέα νομοθεσία για την προστασία των μηχανών από παραβιάσεις της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, σηματοδοτώντας έτσι το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την ενθάρρυνση των παραδοσιακών ευρωπαίων κατασκευαστών να δημιουργήσουν περισσότερες συσκευές συνδεδεμένες με το διαδίκτυο.

Ένα νέο σχέδιο για την αναμόρφωση του νόμου της ΕΕ για τις τηλεπικοινωνίες παρουσιάστηκε από τους επικεφαλής για την ψηφιακή πολιτική, Γκίντερ Έτινγκερ και Άντρους Άνσιπ, το οποίο στοχεύει στην επιτάχυνση των συνδέσεων του Διαδικτύου προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες της αυτοκινητοβιομηχανίας και της γεωργίας.

Ωστόσο, η μετάβαση σε περισσότερες και ταχύτερες συνδέσεις στο Διαδίκτυο έχει προκαλέσει την ανησυχία πολλών εταιρειών πως τα νέα προϊόντα και βιομηχανικά εργαλεία που βασίζονται στο διαδίκτυο θα είναι πιο ευάλωτα σε επιθέσεις από χάκερ. Οι νομοθέτες της ΕΕ θέλουν να απομακρύνουν αυτές τις ανησυχίες, διαμορφώνοντας κανόνες που θα αναγκάζουν τις εταιρείες να πληρούν αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας, μέσω αναλυτικών διαδικάσιών πιστοποίησης.

«Αυτό πραγματικά είναι ένα πρόβλημα στο «διαδίκτυο των αντικειμένων» (IoT). Πρέπει να εξετάσουμε πολλούς παράγοντες που το επηρεάζουν. Χρειάζεται ένα νομικό πλαίσιο που θα προβλέπει κάποια πιστοποίηση», δήλωσε σε συνέντευξη στις Βρυξέλλες ο Τιμπό Κλάινερ, αναπληρωτής προϊστάμενος του γραφείου του Έτινγκερ, στις 4 Οκτωβρίου.

Όπως πρόσθεσε ο Κλάινερ, η Επιτροπή θα ενθαρρύνει τις εταιρείες να καταλήξουν σε ένα σύστημα σήμανσης για τις συσκευές που συνδέονται στο διαδίκτυο που έχουν εγκριθεί και είναι ασφαλείς.

Επιχειρήσεις από ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας, της αυτοκινητοβιομηχανίας και της υγειονομικής περίθαλψης, προσχώρησαν σε μια πλατφόρμα «διαδικτύου των αντικειμένων» που συγκροτήθηκε από την Επιτροπή το περασμένο έτος, καθώς προσπαθεί να ωθήσει τις επιχειρήσεις να υιοθετήσουν τη βιομηχανική χρήση του διαδικτύου. Μεγάλες εταιρείες όπως η Cisco, η Bosch, η Nokia και η Philips είναι μέρος της ομάδας, μαζί με αρκετούς φορείς τηλεπικοινωνιών.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 6 δισεκατομμύρια συσκευές συνδεδεμένες στο διαδίκτυο και χρησιμοποιούνται σε όλο τον κόσμο, ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να ανέλθει σε πάνω από 20 δισεκατομμύρια μέχρι το 2020, σύμφωνα με έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας Gartner.

Το «διαδίκτυο των πραγμάτων» είναι μία ιδέα που έχει κερδίσει τους νομοθέτες και τους εκπροσώπους ομάδων συμφερόντων στις Βρυξέλλες, καθώς το χρησιμοποιούν για να περιγράψουν τις συσκευές που δεν έχουν χρησιμοποιήσει σύνδεση στο ίντερνετ μέχρι τώρα. Για παράδειγμα, τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα θα προβλέπουν την κυκλοφορία ή θα υπολογίζουν τρόπους για εξοικονόμηση καυσίμων, ή τα ψυγεία θα ειδοποιούν τους ιδιωκτήτες, όταν τελειώνουν τα αποθέματα τροφίμων.

Το σύστημα επισήμανσης της ΕΕ που βαθμολογεί τις συσκευές με βάση το μέγεθος της ενέργειας που καταναλώνουν, θα μπορούσε να αποτελέσει πρότυπο για τις αξιολογήσεις της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο. Όπως επισήμανε ο Κλάινερ, «είναι κάτι που θα εφάρμοζα στο Διαδίκτυο των Αντικειμένων».

Μερικοί κατασκευαστές υλικού είναι δύσπιστοι για τα σχέδια της Επιτροπής να ορίσει πιστοποιήσεις για διαφορετικά μέρη των συνδεδεμένων συσκευών στο Διαδίκτυο, και αντιθέτως θέλουν το υλισμικό όπως οι κάρτες SIM, να εγκριθεί ως εγγυήσεις ασφαλείας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συσκευές, παραδέχθηκε ο Κλάινερ.

Νέες προτάσεις της Επιτροπής το Νοέμβριο

Η Επιτροπή είναι έτοιμη να πραγματοποιήσει μια σειρά από νέες ανακοινώσεις το Νοέμβριο που θα προκαλέσουν αναταραχή σε βιομηχανίες οι οποίες έχουν ως στόχο μετατρέψουν τη χρήση και την πώληση των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών σε ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο

Οι κανόνες αυτοί θα επηρεάσουν το πώς οι εταιρείες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα των καταναλωτών και τι είδους συμβάσεις μπορούν να έχουν για να πουλήσουν αυτές τις πληροφορίες σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Οι εταιρείες αυτοκινήτων έχουν εξαγγείλει προειδοποιήσεις ενάντια σε κανόνες της σύμβασης, με τους οποίους θα μπορούσαν οι οδηγοί να χάσουν τον έλεγχο των προσωπικών τους δεδομένων. Επίσης, οι εταιρείες νέων τεχνολογιών και οι επιχειρηματίες του διαδικτύου που παρέχουν υπηρεσίες όπως ψυχαγωγία στο αυτοκίνητο, θα μπορούσαν να κυριαρχήσουν στην ψηφιακή βιομηχανία αυτοκινήτων, κάτι που προκαλεί φόβο στους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

X