Ολλανδία: έτοιμη να φορολογήσει τα αεροπορικά ταξίδια

airplane-ets.jpg

Η ολλανδική κυβέρνηση θα εισαγάγει μια εισφορά – τέλος 7 ευρώ ανά επιβάτη αεροσκάφους το 2021 εάν η ΕΕ δεν κατορθώσει να δημιουργήσει πανευρωπαϊκό φόρο, καθώς δημιουργείται δυναμική πίσω από τις εκκλήσεις για την εξάλειψη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της αεροπλοΐας.

Οι Κάτω Χώρες ανακοίνωσαν την Τρίτη (14 Μαΐου) ότι το νομοσχέδιο για τον φόρο πτήσης θα μπορούσε να αποφέρει 200 εκατ. Ευρώ και «να βοηθήσει στη μείωση του χάσματος τιμών μεταξύ αεροπορικών εισιτηρίων και, για παράδειγμα, εισιτηρίων τρένων», σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Menno Snel.

Σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο νόμου, που θα συζητηθεί περαιτέρω από τους πολιτικούς, οι επιβάτες που αναχωρούν από το ολλανδικό έδαφος θα χρεώνονται κατ ‘ανώτατο όριο 7,50 ευρώ. Θα χρεώνονται και τα αεροπλάνα φορτίου (cargo), με συντελεστή 1,92 ευρώ για τα ήσυχα αεροπλάνα και 3,85 ευρώ για τα θορυβώδη αεροσκάφη.

Μια δήλωση του Υπουργείου Οικονομικών ανέφερε ότι «περιλαμβάνει μέτρα για την αποτροπή ενδεχόμενης αρνητικής επίπτωσης στον ρόλο του αεροδρομίου του Schiphol στο Άμστερνταμ ως κόμβου αερομεταφορών και στο διεθνές του δίκτυο συνδέσεων».

«Σε αντίθεση με τα ταξίδια με αυτοκίνητο, λεωφορείο ή τρένο, οι διεθνείς πτήσεις από τις Κάτω Χώρες δεν φορολογούνται με κανένα τρόπο από την ολλανδική κυβέρνηση. Αυτός είναι ένας βασικός λόγος για την εισαγωγή ενός φόρου πτήσης «, δήλωσε ο Snel σε μια δήλωση.

«Πολλοί από τους γείτονές μας έχουν ήδη φόρο πτήσης, οπότε είναι προτεραιότητά μας να επιδιώξουμε συνεργασία σε ευρωπαϊκό επίπεδο», πρόσθεσε ο υπουργός Εξωτερικών, αναφέροντας μια πρόταση που υπέβαλαν οι Κάτω Χώρες και το Βέλγιο νωρίτερα φέτος σχετικά με την επιβολή φόρων αεροπορικών μεταφορών μέσω διμερών συμφωνιών.

Η ανακοίνωση είναι σαφής στο ότι αν ένας φόρος σε ευρωπαϊκό επίπεδο γίνει πιθανός το 2019 ή το 2020, η εθνική νομοθεσία θα αποτραβηχτεί. Η ολλανδική κυβέρνηση διοργανώνει διάσκεψη τον Ιούνιο για να αξιολογήσει εάν υπάρχει διάθεση για περαιτέρω δράση πέρα από το Βέλγιο και τη Γαλλία.

Τη Δευτέρα (13 Μαΐου), μια διαρροή έκθεσης της ΕΕ έδειξε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ένας φόρος επί των αεροπορικών καυσίμων, ο οποίος επί του παρόντος απαλλάσσεται από τις εισφορές με διεθνή συμφωνία, θα μείωνε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και θα είχε περιορισμένο αντίκτυπο στην απασχόληση.

Η ολλανδική κυβέρνηση δήλωσε ότι εξετάζει επίσης τη σκοπιμότητα μιας εισφοράς στην κηροζίνη.

X