Για παρανομίες στις εκπομπές ρύπων κατηγορεί τη Fiat η Γερμανία

Το Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διερευνήσει τις εκπομπές καυσαερίων των οχημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας Fiat Chrysler για πιθανές παράνομες συσκευές χειραγώγησης, σύμφωνα με έγγραφα της γερμανικής κυβέρνησης που ήρθαν στο φως  την Πέμπτη (1 Σεπτεμβρίου).

Η αρχή της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας ΚΒΑ άρχισε να διενεργεί ελέγχους σε οχήματα διάφορων κατασκευαστών, συμπεριλαμβανομένης της Fiat, μετά την παραδοχή της Volkswagen τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους για χειραγώγηση των εκπομπών μέσω παράνομου λογισμικού.

Η άμεση προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έρχεται μετά από ανησυχίες που εξέφρασε στις ιταλικές αρχές το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας για τα οχήματα της Fiat   νωρίτερα αυτό το χρόνο και την επακόλουθη άρνηση από τις ιταλικές αρχές των ισχυρισμών ότι τα οχήματα της  Fiat και της Chrysler φέρουν παράνομες συσκευές χειραγώγησης της εξάτμισης.

Η επιστολή προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία περιήλθε στην κατοχή του πρακτορείου Reuters, ανέφερε ότι έλεγχοι από τις γερμανικές αρχές στα μοντέλα Fiat 500X, Fiat Doblo και Jeep Renegade θα μπορούσαν να αποδείξουν την «παράνομη χρήση μιας συσκευής που απενεργοποιεί τα συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων» και κάλεσε την Επιτροπή να πραγματοποιήσει διαβουλεύσεις με τις ιταλικές αρχές για να επιλύσουν το ζήτημα.

Εκπρόσωπος της Fiat δήλωσε την Πέμπτη ότι τα αυτοκίνητα της εταιρείας ακολουθούν  τους ισχύοντες κανόνες εκπομπών και δεν φέρουν συσκευές χειραγώγησης.

Από την πλευρά της, η Επιτροπή δήλωσε ότι η αντιμετώπιση παραπτωμάτων είναι ευθύνη των ιταλικών αρχών.

«Πρώτα απ ‘όλα πρόκειται για ένα διάλογο μεταξύ των δύο ενδιαφερομένων κρατών μελών, με την υποχρέωση να ενημερώνουν την Επιτροπή και τη δυνατότητα της Επιτροπής να διευκολύνει την εξεύρεση λύσης αν δεν μπορέσουν να έρθουν σε συμφωνία», δήλωσε η Επιτροπή σε ανακοίνωσή της.

Ως μέρος της διεύρυνσης της μείωσης των επιπέδων των επιβλαβών για την υγεία οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) στον απόηχο του σκανδάλου της VW, η KBA έκανε έλεγχο σε 53 διαφορετικά οχήματα και διαπίστωσε ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είχαν κάνει φιλελεύθερη χρήση αυτού που περιγράφουν ως «θερμικό παράθυρο».

Αυτό αναφέρεται στην εποχή που επιτρεπόταν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να «πειράζουν» τα συστήματα διαχείρισης εκπομπών καυσαερίων για την προστασία των κινητήρων από πιθανή ζημία από τη συμπύκνωση όταν τα αυτοκίνητα ξεκινούσαν σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

Κατά τη διάρκεια των ερευνών της, η ΚΒΑ διαπίστωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έκανα χρήση ενός πολύ μεγάλου εύρους θερμοκρασιών για θερμικά παράθυρα.

X