Ολλανδική προσφυγή κατά της Volkswagen για το σκάνδαλο ντίζελγκεϊτ

Μετά το σκάνδαλο της Volkswagen Dieselgate, οι δοκιμές αυτοκινήτων πρόκειται να γίνουν πιο αυστηρές, αλλά ακτιβιστές υποστηρίζουν ότι οι αλλαγές αυτές δεν είναι αρκετές. [Let's go Out Bournemout and Poole]

Μια ολλανδική οργάνωση κατέθεσε σήμερα συλλογική αγωγή κατά της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen στη Γαλλία, στο πλαίσιο μιας πανευρωπαϊκής εκστρατείας με στόχο την καταβολή αποζημιώσεων στους χιλιάδες Ευρωπαίους οδηγούς που εξαπατήθηκαν με το σκάνδαλο των ντιζελοκινητήρων της εταιρείας.

Το Ίδρυμα Δικαιοσύνης για τις Εκπομπές Αερίων Ντίζελ (DEJF), έχει ήδη καταθέσει ομαδικές αγωγές στην Ολλανδία και το Βέλγιο, στα τέλη του 2019. Μετά τη Γαλλία, σκοπεύει να επεκτείνει τη δράση του και σε άλλες χώρες.

«Η Volkswagen παραδέχτηκε το σφάλμα της. Αυτό θα έπρεπε να την οδηγήσει να αποζημιώσει τους καταναλωτές. Αυτό είναι ήδη δεδομένο στις ΗΠΑ, όπου αναγκάστηκε να καταβάλει περισσότερα από 25 δισεκατομμύρια ευρώ για τα 450.000 οχήματα που πουλήθηκαν», υπενθύμισε η Μαρία Χοσέ Αζάρ-Μποντ, μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου του DEJF), σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Παρίσι.

Την Τετάρτη η VW καταδικάστηκε από καναδικό δικαστήριο να πληρώσει αποζημίωση ύψους 135 εκατομμυρίων ευρώ για το σκάνδαλο αυτό. Η εταιρεία έχει προχωρήσει σε διακανονισμό για την καταβολή αποζημιώσεων στη Γερμανία, την Ιταλία και την Ολλανδία, όχι όμως και στη Γαλλία. «Η υπόθεση αυτή δημιούργησε μια ασύμμετρη δικαιοσύνη. Υπάρχουν 8,5 εκατομμύρια θύματα (σ.σ. της απάτης) στην Ευρώπη, εκ των οποίων 1 εκατομμύριο στη Γαλλία, όμως δεν προβλέπεται καμία αποζημίωση για αυτούς τους ανθρώπους», πρόσθεσε η Αζάρ-Μποντ.

Το 2015 η VW παραδέχτηκε ότι είχε εξοπλίσει περισσότερα από 11 εκατομμύρια οχήματα με ένα λογισμικό που παραποιούσε τα αποτελέσματα των ελέγχων, εμφανίζοντας τα αυτοκίνητά της να ρυπαίνουν λιγότερο απ’ όσο στην πραγματικότητα.

Η Αζάρ-Μποντ τόνισε ότι η εταιρεία εξαπάτησε τους καταναλωτές πουλώντας τους ένα προϊόν που δεν ήταν σύμφωνο με τους κανονισμούς. Επίσης, τα οχήματά τους έχασαν την αξία τους και παρουσίασαν διάφορα μηχανικά προβλήματα μετά την ανάκλησή τους προκειμένου να αφαιρεθεί το επίμαχο λογισμικό.

Οι ιδιοκτήτες τέτοιων αυτοκινήτων μπορούν να συμμετάσχουν στην ομαδική αγωγή αρκεί να εγγραφούν, δωρεάν, σε έναν ιστότοπο. Ωστόσο, από την αποζημίωση που ίσως λάβουν μελλοντικά θα πρέπει να καταβάλουν το 27,5% στην ολλανδική εταιρεία Consumers Justice Network, που θα αναλάβει να διεκπεραιώσει το νομικό μέρος της υπόθεσης.

Το ολλανδικό ίδρυμα σκοπεύει αρχικά να στείλει στην VW επιστολή ζητώντας της να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις για την αποζημίωση των πελατών της και, αν η εταιρεία δεν ανταποκριθεί, τότε θα προσφύγει στη δικαιοσύνη.

X