Η Ελλάδα μπλοκάρει κοινή δήλωση της ΕΕ για τη Νότια Θάλασσα της Κίνας

Οι χώρες της ΕΕ δεν είναι σε θέση να υιοθετήσουν μια δήλωση που να λέει ότι η Κίνα θα πρέπει να συμμορφωθεί με την πρόσφατη απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου της Νότιας Θάλασσας της Κίνας, σύμφωνα με την οποία δεν υπάρχει νομική βάση για την Κίνα να έχει ιστορικά δικαιώματα στους πόρους της θαλάσσιας αυτής περιοχής, βάσει ενός σχετικού χάρτη της δεκαετίας του 1940, που καλύπτει σχεδόν το 90% της Θάλασσα της Νότιας Κίνας.

Διπλωμάτες, δήλωσαν σήμερα (14 Ιουλίου) ότι η προσπάθεια να υιοθετήσουν μια κοινή δήλωση μετά την απόφαση στις 12 Ιουλίου είναι πιθανό να αποτύχει, καθώς τουλάχιστον δύο χώρες αντιτίθενται στο σχέδιο δήλωσης. Το σχέδιο δήλωσης αναφέρει ότι πρέπει να γίνει σεβαστή η απόφαση του δικαστηρίου της Χάγης.

Σύνοδος κορυφής ΕΕ-Κίνας στη σκια της απόφασης για τη Νότια Θάλασσα της Κίνας

Η Κίνα δεν θα δεχθεί καμια ενέργεια βασισμένη στην χθεσινή (12 Ιουλίου) απόφαση για τη Νότια Θάλασσα της Κίνας από το διαιτητικό δικαστήριο, σύμφωνα με τον πρόεδρο και τον πρωθυπουργό της. Αυτό δήλωσαν σε συνάντηση με τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού …

Οι εργασίες θα συνεχιστούν σήμερα, είπαν διπλωμάτες, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι υπάρχει μικρή πιθανότητα να επιτευχθεί ομοφωνία.

Η Ελλάδα και η Κροατία φέρεται να σπάνε την ενιαία γραμμή, επεσήμανε διπλωμάτης.

Ένας άλλος διπλωμάτης είπε ότι «ορισμένες χώρες δεν θέλουν να ενοχλούν την Κίνα». Αυτό μπορεί να ισχύει για την Ελλάδα, και την Ουγγαρία, αλλά και την Κροατία που έχει τους δικούς του λόγους για να κρατήσει αποστάσεις από τις αποφάσεις σχετικά με διαιτητικά δικαστήρια, ενόψει της δικής της διαμάχης με τη Σλοβενία για τον κόλπο του Πιράν.

Πεκίνο: Η ΕΕ δεν έχει καμία δουλειά στη Νότια Θάλασσα της Κίνας

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να απέχει από κάθε ενέργεια που συνιστά παρέμβαση στο ζήτημα της Νότιας Θάλασσας της Κίνας, δήλωσε στην EurActiv.com πρέσβης της Κίνας στην ΕΕ, Yang Yanyi.

Η Θάλασσα της Νότιας Κίνας έχει γίνει ένα από τα …

Η κινεζική εταιρεία Cosco Shipping Holding Co. αναμένεται να επενδύσει πάνω από μισό δισεκατομμύριο ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Η συμφωνία μεταβίβασης του μεριδίου 67% στο λιμάνι στην Cosco έχει μείνει χρόνια στα σκαριά και εγκρίθηκε με μεγάλη πλειοψηφία στο ελληνικό κοινοβούλιο πριν από δύο εβδομάδες.

Η Ουγγαρία είναι μία από τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης που θέλουν να επενδύσουν στις σχέσεις με την Κίνα. Ένα από τα μεγάλα έργα που συζητείται είναι ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου Βελιγραδίου-Βουδαπέστης από τις κινεζικές εταιρείες.

Στην περίπτωση της Κροατίας, η χώρα πέρυσι αποσύρθηκε από μια επιτροπή διαιτησίας που συστάθηκε για να επιλύσει μια μακροχρόνια συνοριακή διαφωνία με τη Σλοβενία. Η Κροατία είπε ότι ένας Σλοβένος δικαστής φέρεται να παραβίασε τους κανόνες της αμεροληψίας του δικαστηρίου.

Διπλωματικές πηγές τόνισαν ότι θα ήταν ίσως καλύτερα να εγκαταλειφθούν οι προσπάθειες να υιοθετηθεί μια κοινή δήλωση όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, προκειμένου να αποφευχθεί περαιτέρω «αμηχανία» για την ΕΕ.

X