Οι Βούλγαροι οδηγοί φορτηγών αντιδρούν στη δέσμη μέτρων για την κινητικότητα

[Alexandros Michailidis/Shutterstock]

Σφοδρή επίθεση σε βάρος των χωρών της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης εξαπέλυσε ο υπουργός Μεταφορών της Βουλγαρίας, ισχυριζόμενος ότι επιδιώκουν να θέσουν εκτός ανταγωνισμού τις βουλγαρικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών, απαιτώντας ταυτόχρονα αλλαγές σε μια νέα δέσμη κοινοτικών μέτρων, η οποία θα βλάψει την οικονομία της χώρας.

Τα σχόλια του Rossen Zhelyazkov ήρθαν λίγες ημέρες πριν από τη διαδήλωση των οδηγών φορτηγών από τη Βουλγαρία, την Πολωνία, τη Λιθουανία, τη Ρουμανία και την Ουγγαρία, η οποία θα πραγματοποιηθεί σήμερα (10 Ιανουαρίου) στις Βρυξέλλες.

Η διαμαρτυρία διεξάγεται την ίδια μέρα κατά την οποία η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα αποφασίσει, αν θα υπογράψει τη δέσμη μέτρων της ΕΕ για την κινητικότητα, την οποία ορισμένοι αναλυτές αποκαλούν «νόμο Mακρόν», με αρκετά κράτη μέλη της Ανατολικής Ευρώπης να κάνουν λόγο για διακρίσεις σε βάρος τους.

Μεταξύ των αμφιλεγόμενων μεταρρυθμίσεων στη δέσμη μέτρων είναι η υποχρεωτική επιστροφή των οδηγών στη χώρα καταγωγής τους για την ανάπαυσή τους.

«Αυτή τη στιγμή υπάρχει διάσπαση μεταξύ των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης και των περιφερειών και γι’ αυτό τα αιτήματά μας υποστηρίζονται από χώρες όπως η Φινλανδία, η Λιθουανία, η Λετονία, η Εσθονία, η Πορτογαλία κλπ.», δήλωσε ο κ. Zhelyazkov.

Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, Μπόικο Μπορίσοφ, σε περίπτωση που η εν λόγω δέσμη μέτρων γίνει δεκτή χωρίς τις διορθώσεις που απαιτούνται για τους οδηγούς φορτηγών, η Βουλγαρία και άλλες χώρες θα απωλέσουν μεγάλο μέρος της οικονομικής δυναμικής τους, το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν τους θα υποστεί ισχυρό πλήγμα και οι μεταφορείς θα αναγκαστούν να μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους σε άλλες περιοχές.

Τον Δεκέμβριο, ο κ. Zhelyazkov δήλωσε ότι η κυβέρνηση είχε ετοιμάσει πρόταση για αλλαγή στη δέσμη μέτρων που θα προτείνουν οι Βούλγαροι Ευρωβουλευτές.

Πρόσθεσε, ακόμη, ότι η χώρα επιμένει στην αναβολή της εφαρμογής μέτρων που σχετίζονται με την απαγόρευση της εβδομαδιαίας ανάπαυσης στα οχήματα μέχρις ότου υπάρξει η κατάλληλη υποδομή για την ασφάλεια των οδηγών φορτηγών.

Αναφορικά με την επιστροφή των οδηγών κάθε τέσσερις εβδομάδες, σημείωσε ότι το κείμενο παραβιάζει το θεμελιώδες δικαίωμα που εγγυάται στους πολίτες της ΕΕ το δικαίωμα να επιλέξουν πού θα αφιερώσουν τον ελεύθερο χρόνο τους. Για τους λόγους αυτούς, η Βουλγαρία θα επιμείνει στην εισαγωγή μεγαλύτερης σαφήνειας σε αυτές τις αρχές.

X