Ιταλία: «Πράσινη» κρίση στον κυβερνητικό συνασπισμό

[amna.gr]

Κρίση περνάει η ιταλική κυβέρνηση, κυρίως λόγω των διαφορετικών περιβαλλοντικών απόψεων των δύο κυβερνητικών εταίρων.

Το Κίνημα των Πέντε Αστέρων (5S) έχει κάνει εκστρατεία τον τελευταίο χρόνο για πολλά μεγάλα έργα υποδομών. Ωστόσο, ο εταίρος του, η ακροδεξιά Λέγκα είναι πιο κοντά σε έργα που αφορούν το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο και τον σιδηρόδρομο και μέχρι στιγμής φαίνεται να κερδίζει.

Με τη Λέγκα να ενισχύεται στις δημοσκοπήσεις χάρη και στην πιο αυστηρή στάση της στο μεταναστευτικό, το Πέντε Αστέρων υποχωρεί στα αμφιλεγόμενα ζητήματα, προκαλώντας όμως αντιδράσεις από τους υποστηρικτές του.

Το πιο πρόσφατο αδιέξοδο προκλήθηκε λόγω της ταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης με τη Γαλλία, την αποκαλούμενη TAV. Η τελική απόφαση, που αναμένεται, υποστηρίζεται από τη Λέγκα αλλά όχι από το 5S.

«Το έργο πρέπει να γίνει, επειδή θα μας κοστίσει περισσότερο να μη γίνει παρά αν γίνει», είπε την Πέμπτη ο Ματέο Σαλβίνι, επικεφαλής της Λέγκα, σύμφωνα με τη La Repubblica.

Πηγή του Politico πάντως ανέφερε ότι το έργο είναι τόσο μεγάλη απώλεια χρημάτων που καλύτερα συμφέρει τη χώρα να πληρώσει 3,4 δισ. ευρώ σε πρόστιμα για την εγκατάλειψή του, παρά να προχωρήσει σε αυτό.

Η σιδηροδρομική γραμμή μήκους 270 χιλιομέτων από το Τορίνο στη Λυών της Γαλλίας αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2030.

Περιλαμβάνει ένα τούνελ στις Αλπεις μήκους 57 χιλιομέτρων και κόστους 8,6 δισ. ευρώ, από το οποίο η ΕΕ θα δώσει 40%, η Ιταλία 35% και η Γαλλία 25%. Σε αυτό το τούνελ αντιδρούν κυρίως οι Ιταλοί, επικαλούμενοι το υψηλό κόστος και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Το ενδεχόμενο υποχώρησης του 5S προκαλεί αγανάκτιση στους υποστηρικτές του κόμματος. Στην περσινή προεκλογική καμπάνια, το 5S πήρε 32% και η Λέγκα 17,4%. Από τότε όμως, η Λέγκα έχει κάνει άλμα στο 35%, ενώ το 5S βρίσκεται στο 25%.

X