Ποιος ο δρόμος του ψηφιακού μετασχηματισμού;

ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΩΝ Όλες οι θέσεις σε αυτή τη στήλη αποτελούν απόψεις των συντακτών, όχι της EURACTIV.gr

[Shutterstock]

Όσοι καθυστερούν το «ψηφιακό» τους ταξίδι, θέτουν την πίστη των πελατών τους σε κίνδυνο, καθώς οι πελάτες θα αναζητήσουν άλλες εταιρείες που παρέχουν μια πιο απρόσκοπτη μετάβαση ανάμεσα στο φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο.

Ο Βασίλης Ραμπάτ είναι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Xerox Hellas και Πρόεδρος της Εταιρείας Ανωτάτων Στελεχών Επιχειρήσεων (ΕΑΣΕ)

Αν μια επιχείρηση επιθυμεί να παραμείνει στον κλάδο που δραστηριοποιείται και να αναπτυχθεί, το να παράγει πολύ καλά προϊόντα δεν είναι πλέον αρκετό.

Γι’ αυτό τον λόγο, οι οργανισμοί οφείλουν να αναζητήσουν ευρύτερες «πρακτικές ανασχηματισμού» με σκοπό τον επαναπροσδιορισμό του τρόπου με τον οποίο οι επιχειρήσεις και οι άνθρωποι συνδέονται, επικοινωνούν και εργάζονται.

Καθώς ο κόσμος μας γίνεται όλο και περισσότερο συνδεδεμένος, οι άνθρωποι θέλουν να κινούνται όλο και πιο πολύ ανάμεσα στο σταυροδρόμι της αναλογικής και της ψηφιακής πραγματικότητας. Δεν είναι πλέον πρόθυμοι να κάνουν συμβιβασμούς ανάμεσα στο καλύτερο, το ταχύτερο ή το φθηνότερο – και αυτό ισχύει και για τους πελάτες.

Οι άνθρωποι αναδεικνύουν περιορισμένη αντοχή προς τις διαδικασίες που τους καθυστερούν, όπως είναι για παράδειγμα η ευρεία χρήση εντύπων. Θέλουν να επιθυμούν να έχουν εμπειρίες που επιτρέπουν την απρόσκοπτη μετάβαση μεταξύ ψηφιακού και φυσικού κόσμου κάθε στιγμή της ημέρας.

Οτιδήποτε λιγότερο από αυτό, μοιάζει αργό, παλαιομοδίτικο και απογοητευτικό.

Αυτό σημαίνει ότι αποτελεί επιτακτική ανάγκη η παροχή προϊόντων και υπηρεσιών που είναι:

  • Προσωποποιημένα και αποδοτικά
  • Παραγωγικά και εξατομικευμένα
  • Φυσικά και ψηφιακά

Με απλά λόγια, οι επιχειρήσεις πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να θέσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό ως άμεση προτεραιότητα τους, διαφορετικά θα κινδυνεύουν να μείνουν πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Η προτροπή για υιοθέτηση αλλαγών ενθαρρύνει τους οργανισμούς να εξετάσουν τον τρόπο μ τον οποίο συνδέονται με τους ανθρώπους και να αναζητήσουν τρόπους βελτίωσης.

Οι εταιρείες που έχουν αναβαθμίσει επιτυχώς την εμπειρία που προσφέρουν στους πελάτες τους ανεβάζουν και τον πήχη των προσδοκιών.

Αντίστοιχα, όσες δεν ακολουθούν τα βήματα τη ψηφιακής επανάστασης μένουν εκτός, καθώς η ανάγκη των πελατών για χτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης μπορεί να τους ωθήσει εύκολα στην αναζήτηση εναλλακτικών οργανισμών-εταιριών, που θα μπορούν να ανταποκριθούν καλύτερα στις ανάγκες τους.

Ο μετασχηματισμός του ανθρώπινου δυναμικού

Το ίδιο ισχύει και για το εργατικό δυναμικό. Οι ανάγκες ενός χώρου εργασίας υπερβαίνουν την υποστήριξη των εργαζομένων σε μια φυσική θέση. Το όλο και μεγαλύτερο mobile ψηφιακό εργατικό δυναμικό χρειάζεται ασφαλή πρόσβαση σε πληροφορίες από οπουδήποτε.

Αυτό σημαίνει πως οι εργαζόμενοι θα πρέπει να είναι σε θέση να εναλλάσσονται μεταξύ ψηφιακού και πραγματικού κόσμου, είτε εργάζονται από το σπίτι, είτε ταξιδεύουν.

Η εργασία δεν περιορίζεται πλέον μόνο σε ένα γραφείο και δε διεξάγεται σε ένα ωράριο 9 π.μ – 5 μ.μ. .

Πώς μπορούμε όμως να βεβαιωθούμε ότι μια επιχείρηση βρίσκεται σε τροχιά μετασχηματισμού και αλλαγών;

Η απάντηση είναι απλή: θέτοντας σαφείς στόχους μέσα σε ένα πρακτικό πλαίσιο.

Θυμηθείτε ότι οποιαδήποτε αλλαγή δεν είναι εφικτή από τη μια μέρα στην άλλη.

Πρόκειται για μια σταδιακή διαδικασία που γίνεται ευκολότερη όταν όλα ξεκινήσουν σωστά.

Όπως σε κάθε νέο έργο, υπάρχουν απλά βήματα που μπορούν να ακολουθηθούν για να επιτευχθεί η προσέγγιση του μετασχηματισμού με ένα λογικό τρόπο.

Εξετάστε τα εξής:

  • Κατανόηση αναγκών: προσδιορίστε πώς και πού χρησιμοποιείτε την τεχνολογία σήμερα και προσδιορίστε τι θα μπορούσατε να αλλάξετε. Όταν αρχίσετε να καταγράφετε τη διαδικασία, ο αριθμός των απλών παρεμβάσεων που μπορούν να βελτιώσουν δραματικά την ροή της εργασία στην επιχείρησή σας, θα σας εκπλήξει.
  • Εκπαίδευση: θέτετε στόχους και αλλάξτε τις συμπεριφορές των χρηστών. Οι άνθρωποι μπορούν να φοβούνται την αλλαγή, αλλά υπενθυμίζοντας στους συνεργάτες τα μακροπρόθεσμα οφέλη που θα καρπωθούν, θα τους δώσετε κίνητρα για να συνεργαστούν μαζί σας και όχι εναντίον σας.
  • Ενεργοποίηση: εντοπίσατε τα προβλήματα, τώρα πρέπει να κάνετε τη μετάβαση και να αντικαταστήσετε τις βασικές λειτουργίες και διαδικασίες με ψηφιακά ισοδύναμα που βελτιώνουν συνολικά την υφιστάμενη κατάσταση.
  • Αξιολόγηση και βελτίωση: να θυμάστε ότι αυτό θα είναι συνεχές «ταξίδι», καθώς η τεχνολογία διαρκώς εξελίσσεται.

Κατά τους επόμενους 12 μήνες αμφισβητείστε την παραδοσιακή σκέψη και ψάξτε για «κρυφές» ευκαιρίες ώστε να προσθέσετε δυναμική στην επιχείρησή σας.

Όσοι καθυστερούν το «ψηφιακό» τους ταξίδι, θέτουν την πίστη των πελατών τους σε κίνδυνο, καθώς οι πελάτες θα αναζητήσουν άλλες εταιρίες που παρέχουν μια πιο απρόσκοπτη μετάβαση ανάμεσα στον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο.

Με κάθε μικρή αλλαγή, θα διαπιστώσετε ότι η επιχείρησή σας θα θέτει υπό αμφισβήτηση ολοένα και περισσότερο τις μεθόδους με τις οποίες διεκπεραιώνατε τις εργασίες σας μέχρι πρότινος – όπως  είναι για παράδειγμα οι χρονοβόρες διαδικασίες που σχετίζονται με τη διακίνηση της πληροφορίας μέσω hardcopy εγγράφων.

Με τον καιρό, αυτό θα απελευθερώσει τον οργανισμό σας, επιτρέποντας του να επικεντρωθεί σε περισσότερες δραστηριότητες υψηλής αξίας που θα κρατούν τους πελάτες ικανοποιημένους και θα σας επιτρέπουν να προσφέρετε κορυφαία απόδοση.

X