Τι έδειξε το ταμείο για τα ελληνικά ξενοδοχεία τον Ιούνιο

[EMEA.gr]

 

Σε χαμηλά επίπεδα -αντίστοιχα με εκείνα των διεθνών αεροπορικών αφίξεων- κινούνται οι επιδόσεις των ελληνικών ξενοδοχείων 1,5 περίπου χρόνο μετά την έλευση της πανδημίας της κορωνοϊού, με τις διανυκτερεύσεις που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Ιούνιο να αντιπροσωπεύουν το 38% του αντίστοιχου αριθμού του 2019, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας GBR Consulting.

O αριθμός των διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης κινήθηκε στο 43% των επιπέδων του 2019, ωστόσο, χαμηλότερες ήταν οι επιδόσεις των resorts, οι διανυκτερεύσεις των οποίων άγγιξαν το 35% του 2019.

Τον Ιούνιο στην ελληνική πρωτεύουσα ήταν διαθέσιμο το 87% των δωματίων στα ξενοδοχεία, ενώ τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα επίπεδα του 39% του αντίστοιχου μήνα του 2019. Αντίστοιχα, στη Θεσσαλονίκη, όπου λειτούργησε το 88% των δωματίων τον Ιούνιο, τα έσοδα κυμάνθηκαν στο 44% των επιπέδων του Ιουνίου του 2019.
Οσον αφορά τα resorts, περίπου το 72% από αυτά που συμμετείχαν στην έρευνα λειτούργησαν τον περασμένο Ιούνιο και οι εισπράξεις διαμορφώθηκαν στο 48% του Ιουνίου του 2019.

Σύμφωνα, μάλιστα, με την έρευνα, η Ελλάδα, παρά την πανδημία, καταφέρνει να προσελκύσει τουρίστες υψηλότερου εισοδηματικού προφίλ, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν μεγαλύτερα ποσά για τι διακοπές τους, ενδεχομένως λόγω της αποταμίευσης που έχουν κάνει κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Είναι ενδεικτικό ότι τα συνολικά έσοδα ανά κατειλημμένο δωμάτιο στα resorts τον περασμένο Ιούνιο ήταν σημαντικά υψηλότερο όχι μόνο έναντι του Ιουνίου του 2020, αλλά και έναντι του Ιουνίου του 2019.
Αυξάνονται τα διεθνή και εγχώρια brands

Την ίδια στιγμή, με βάση την έρευνα της GBR Consulting, ο αριθμός των ξενοδοχείων που φέρουν την επωνυμία (brand) κάποιας ελληνικής ή διεθνούς αλυσίδας αυξήθηκε σε ποσοστό 65% το 2021 σε σχέση με το 2016. Συνολικά, το 10% όλων των ελληνικών ξενοδοχείων, δηλαδή 1.022 μονάδες, και το 32% όλων των δωματίων στα ξενοδοχεία είναι branded. Οι κοινοπραξίες έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με ποσοστό 45%, ακολουθούν οι διεθνείς αλυσίδες με μερίδιο 19% και οι πανελλαδικής εμβέλειας αλυσίδες με μερίδιο 19% επίσης, ενώ τα τοπικά brands έχουν μερίδιο αγοράς 17%. Στην Ελλάδα υπάρχουν αυτή τη στιγμή 198 brands, εκ των οποίων τα 63 είναι διεθνή.

Στον τομέα των πεντάστερων ξενοδοχείων περίπου το 73% των μονάδων και το 83% των δωματίων στα ξενοδοχεία φέρουν κάποιο brand, ενώ στην κατηγορία των 4 αστέρων τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 23% και 40%.

Όπως αποτυπώνεται στην έρευνα, ο αριθμός των branded ξενοδοχείων αυξήθηκε κατά 65% και των branded δωματίων κατά 59% σε σύγκριση με το 2016, με το συνολικό ποσοστό διείσδυσης των brands στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά να βρίσκεται στο 10% το 2021 έναντι 6% το 2016. Αντίστοιχα, το ποσοστό διείσδυσης σε επίπεδο δωματίων από 21% το 2016 ανήλθε σε 32% το 2021.

Το 2016 υπήρχαν 137 brands ξενοδοχείων, ενώ σήμερα υπάρχουν 198, με αύξηση 45%.

Τα ξενοδοχεία που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα κάποιας διεθνούς αλυσίδας παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε ποσοστό 95% σε σύγκριση με το 2016 με το 2021. Το πεντάστερα branded ξενοδοχεία αυξήθηκαν από 53% το 2016 σε 73% το 2021, ενώ σε επίπεδο δωματίων το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώθηκε από 65% το 2016 σε 83% το 2021.

Βάσει της έρευνας, το 2016 η Αθήνα, το Λασίθι (Κρήτη) και η Ηλεία (δυτική Πελοπόννησος) ήταν οι μοναδικές περιοχές της χώρας, όπου η διείσδυση των brands αφορούσε πάνω από το 40% σε επίπεδο δωματίων. Το 2021 Δωδεκάνησα και το Ηράκλειο (Κρήτη) προστέθηκαν στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Η περιοχή με τα περισσότερα branded δωμάτια είναι τα Δωδεκάνησα με σχεδόν 40.000, ακολουθούν το Ηράκλειο στην Κρήτη με σχεδόν 19.000 δωμάτια και η Χαλκιδική με περίπου 9.500 δωμάτια.

Υπενθυμίζεται ότι ως branded θεωρούνται όσα ξενοδοχεία ανήκουν σε κάποια διεθνή αλυσίδα, ή εγχώριο ξενοδοχειακό ή τοπικό brand και/ή σε ένα consortium, περιλαμβάνοντας και ξενοδοχεία που συνεργάζονται για σκοπούς μάρκετινγκ υπό ένα ενιαίο σχήμα.