ΣΕΒΕ: Η υψηλή προστιθέμενη αξία βασικός πυλώνας για την ενίσχυση της εξωστρέφειας

“Οι πελάτες στο εξωτερικό θέλουν να παίρνουν το ίδιο προϊόν , πιστοποιημένο και με ποιότητα που θα μπορεί να φέρει πρόσθεση στο ΑΕΠ της χώρας”,δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Κυριάκος Λουφάκης, από το συνέδριο για τις εξαγωγές που διεξηχθη την προηγούμενη βδομάδα στη Θεσσαλονίκη, τονίζοντας παράλληλα την ανάγκη εξυγχρονισμού του παραγωγικού και εξαγωγικού μοντέλου.

Το συνέδριο παρακολούθησαν δια ζώσης αλλά και μέσω livestreaming περισσότερα από 1300 άτομα, ενώ το «παρών» έδωσαν επιχειρηματίες και στελέχη επιχειρήσεων, ανώτατοι εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας και ακαδημαϊκοί.

Κεντρικός ομιλητής του συνεδρίου ήταν ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας & Ανάπτυξης, κ. Αλέξης Χαρίτσης, ο οποίος τόνισε ότι η ενίσχυση της εξωστρέφειας πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα όλων, χωρίς να έχει ευκαιριακό χαρακτήρα αλλά και να χρησιμοποιηθούν νέες ολιστικές προσεγγίσεις με νέα εργαλεία.

Ο κ. Χαρίτσης αναφέρθηκε επίσης στο νέο ΕΣΠΑ και στο σύγχρονο προσανατολισμό του με επενδυτικά σχέδια, τα οποία φτάνουν τα €2 δις. Παράλληλα τόνισε τη μεγάλη ανάγκη για δημιουργία συνεργατικών σχημάτων για την ενίσχυση της εξωστρέφειας, ενώ ανακοίνωσε τη σηματοποίηση των προϊόντων του αγροδιατροφικού κλάδου με το ελληνικό σήμα, στα πλαίσια του νέου ΕΣΠΑ.

Εκπροσωπόντας την κυβέρνηση, η κα. Μαρία Κόλλια-ΤσαρουχάΥφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), αναφέρθηκε στη βελτίωση της εικόνας της Ελλάδας, ενώ ιδιαίτερα σημαντικός ανέφερε πως είναι ο προσανατολισμός της χώρας σε ένα νέο ολοκληρωμένο παραγωγικό μοντέλο, το οποίο θα αποδίδει ισονομία σε όσους εργάζονται ουσιαστικά.

Η Υφυπουργός ανέφερε ότι πρέπει ως χώρα να αφήσουμε τις ιδεοληψίες και να εστιάσουμε στην ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα, με τη δέσμευση ότι η πολιτεία θα βρίσκεται στο πλευρό της επιχειρηματικής κοινότητας.

Στο συνέδριο συμμετείχε και η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, κα Μαρία Σπυράκη, η οποία εστίασε στα πρότυπα, τα οποία θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις και κυρίως τις μικρομεσαίες να αναπτυχθούν, φέρνοντας ως παράδειγμα τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασιλείο, όπου η θεσμοθέτηση προτύπων επιδρά θετικά στην ανάπτυξη της οικονομίας.

Αναφορικά με το labelling, που ήταν και το κεντρικό θέμα του φετινού συνεδρίου, ο κ. Τσαχπίνης, Πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Διαφήμισης και Επικοινωνίας Βορείου Ελλάδοςτόνισε τη σημασία της συσκευασίας και τους λόγους που ο σχεδιασμός επηρεάζει την επιτυχία του προϊόντος, καθώς, όπως είπε «Η πρώτη σκέψη των καταναλωτών είναι η εικόνα του προϊόντος στο ράφι».

Παράλληλα, ο κ. Χρήστος Χέλμης, Δημιουργικός Διευθυντής & Κειμενογράφος,  αναφέρθηκε στη σημασία του brand, καθώς αποτελεί τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται ο καταναλωτής ένα προϊόν και πρέπει να αποτελεί την ταυτότητα του προϊόντος.

Το δεύτερο κομμάτι του συνεδρίου ήταν αφιερωμένο στη σημασία των μεταφορών και των δικτύων διανομής για την ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών.

Όσον αφορά τις μεταφορές, ο Εξουσιοδοτημένος Εκπρόσωπος της Κοινοπραξίας DIEP Gmbh-Terminal Links SAS-Belterra Ltd Consortium, κ. Σωτήρης Θεοφάνης ανακοίνωσε την έναρξη της δεύτερης φάσης ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας για την παραχώρηση του ΟΛΘ, επισημαίνοντας την ανάγκη για ανάπτυξη οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων στην περιοχή καθώς το λιμάνι αποτελεί “πολλαπλασιαστή οικονομικής δραστηριότητας”, καθώς όπως χαρακτηριστικά είπε “Ο θαλάσσιος δρόμος του μεταξιού δε σταματάει στον Πειραιά”.

Εκτενής αναφορά έγινε και στην επένδυση της Fraport στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”. Ο Γενικός Διευθυντής Εμπορικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fraport Greece, κ. Γιώργος Βήλος, αναφέρθηκε στην προσπάθεια της Fraport για ανάπτυξη του αεροδρομίου σε επίπεδο εμπορευματικών μεταφορών, τονίζοντας ότι αυτό θα επιτευχθεί μέσω ανάπτυξης όλων των μεταφορικών δικτύων και στενής συνεργασίας μεταξύ των φορέων.

Όπως σημείωσε, “το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς δεδομένης της γεωστρατηγικής θέσης του, γι’ αυτό το 1/5 της συνολικής επένδυσης της Fraport θα απευθυνθεί αποκλειστικά στην αναβάθμιση του αεροδρομίου”.

Αναφορικά με τα δίκτυα διανομής, ο Εκτελεστικός Σύμβουλος της Planning ΑΕ, κ. Σταμάτης Ανδριανόπουλος,  εστίασε την ομιλία του στην ανάγκη των σύγχρονων επιχειρήσεων να συνδυάσουν τα logistics με τις πωλήσεις, δίνοντας έμφαση στα κανάλια διανομής μέσω των οποίων δύναται μία επιχείρηση να προσεγγίσει νέες αγορές.