Γερμανία: Μεγάλη ναυπηγική εταιρία υποβάλλει αίτηση πτώχευσης

«Οι ομοσπονδιακές και πολιτειακές κυβερνήσεις έχουν κάνει τα πάντα για να σώσουν τα ναυπηγεία», εξήγησε η Claudia Müller, συντονίστρια για τη θαλάσσια οικονομία και τον τουρισμό. [EPA-EFE / STEFAN SAUER]

Η MV Werften, μια τεράστια ναυπηγική εταιρεία με εγκαταστάσεις στο γερμανικό κρατίδιο του Μεκλεμβούργου- Δυτικής Πομερανίας που απασχολεί περίπου 1.900 εργαζομένους, υπέβαλε αίτηση αφερεγγυότητας τη Δευτέρα.

Η αποβάθρα που είναι ένα βασικό μέρος της ναυπηγικής βιομηχανίας, εξυπηρετούσε μια τεράστια νέα γραμμή σε κρουαζιερόπλοια, τα πλοία «παγκόσμιας κλάσης». Με το μήκος τους να ξεπερνάει τα 340 μέτρα, τα πλοία προορίζονταν να εξυπηρετούν και τυχερά παιχνίδια σε ασιατικά λιμάνια και στη δυτική ακτή των ΗΠΑ.

«Οι ομοσπονδιακές και πολιτειακές κυβερνήσεις έχουν κάνει τα πάντα για να σώσουν τα ναυπηγεία», εξήγησε η Claudia Müller, συντονίστρια για τη θαλάσσια οικονομία και τον τουρισμό. Και πρόσθεσε ότι παρά τις έντονες διαπραγματεύσεις με τον ιδιοκτήτη Genting Hongkong, δεν μπόρεσε να βρεθεί λύση.

Το κρατίδιο του Μεκλεμβούργου-Δυτικής Πομερανίας και η ομοσπονδιακή κυβέρνηση είχαν προσφερθεί να παράσχουν 600 εκατομμύρια ευρώ από το οικονομικό ταμείο για την πανδημία, αλλά η ιδιοκτήτρια εταιρία Genting που επλήγη από την πανδημία δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε να συνεισφέρει δικά της κεφάλαια σε ποσοστό 10%.

Η κρατική στήριξη απαιτεί το 20% των κεφαλαίων να αντιστοιχίζονται με χρήματα της εταιρίας, αλλά τα κρατίδια είχαν απεγνωσμένα αναζητήσει έναν συμβιβασμό ενόψει των τεράστιων απωλειών θέσεων εργασίας.

Μόνο στην αποβάθρα ΜV Werften, 1900 εργαζόμενοι πρόκειται να χάσουν τις δουλειές τους αφού δεν έχουν καταβληθεί ακόμα οι μισθοί τους Δεκεμβρίου. Σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, κινδυνεύουν επίσης 1500 θέσεις εργασίας σε προμηθευτές.

Αυτοί οι εργαζόμενοι πρέπει τώρα να βρουν δουλειά σε άλλους κλάδους ή να επανεκπαιδευτούν. «Είναι πολύ σημαντικό για εμάς να διατηρήσουμε την τεχνογνωσία που υπάρχει», είπε η Müller.

Για τον σκοπό αυτό, «υπάρχουν ήδη εταιρείες μεταβίβασης, οι οποίες συγχρηματοδοτήθηκαν από την Genting και επίσης από τις ομοσπονδιακές και πολιτειακές κυβερνήσεις» για να λάβουν μέτρα μετά από συντονισμό με εκπροσώπους των εργαζομένων, είπε η ίδια στους δημοσιογράφους όταν ρωτήθηκε από την EURACTIV. Η τύχη του τεράστιου κρουαζιερόπλοιου «Global Dream» αξίας 1 δισεκατομμυρίου ευρώ που βρίσκεται ακόμη υπό ναυπήγηση είναι ακόμη αβέβαιη.