Braindrain το 2019: Ανακόπτεται η τάση φυγής των νέων

start-up-startup-business-meeting [Photo by Startup Stock Photos from Pexels]

Ανακόπτεται η τάση φυγής των νέων στο εξωτερικό με σκοπό την ανεύρεση εργασία. Μειώθηκε κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες τα δύο τελευταία χρόνια και περιορίστηκε στο 22% των νέων που αναζητούν μια καλύτερη τύχη στις αγορές του εξωτερικού.

Το 2017 είχε καταγραφεί σε ποσοστό 33% αυτών που αναζητούσαν διέξοδο διαφυγής από την Ελλάδα για να υποχωρήσει στο 22% τα δύο τελευταία χρόνια, 2018 και 2019.

Το ποιοτικό στοιχείο αναδείχθηκε από έρευνα της Adecco με βασικό θέμα την «Απασχολησιμότητα στην Ελλάδα για το 2019».

Ο κ. Κωνσταντίνος Μυλωνάς, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Adecco Ελλάδας, με την ευκαιρία παρουσίασης της έρευνας ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι οι διαρκείς εξελίξεις καθιστούν την ελληνική αγορά ιδιαιτέρως ανταγωνιστική και γεμάτη εκπλήξεις.

Θεωρεί ότι σε αυτό το περιβάλλον οι εργαζόμενοι θα πρέπει να είναι σε επαγρύπνιση για τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται.

Ανάμεσα στα στοιχεία της έρευνας είναι ότι η πλειοψηφία των εταιρειών, και σε ποσοστό 72%, ενδιαφέρονται να στελεχώσουν κάποιο τμήμα τους την περίοδο που έγινε η έρευνα και, συγκεκριμένα, από το Σεπτέμβριο έως το Νοέμβριο του 2019.

Το ποσοστό είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2018, στο 70%. Όμως, βελτιώθηκε ο χρόνος κάλυψης της θέσης, ο οποίος έχει περιοριστεί σημαντικά, καθώς οι περισσότερες θέσεις σε ποσοστό 87%, καλύπτονται σε διάστημα ενός μήνα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 23% στην έρευνα του 2018.  

Στα θετικά της έρευνας συγκαταλέγεται το στοιχείο που προσδιορίζει το ποσοστό των εργαζομένων που -έστω και μία φορά- βρέθηκε εκτός της αγοράς εργασίας. Φέτος, το ποσοστό μειώθηκε στο 61% καταγράφοντας πτώση 3%, σε σχέση με το 2018, που ήταν στο 64%.

Οι δεξιότητες των υποψηφίων ήταν το βασικό πεδίο διερεύνησης. Οι εργοδότες θεωρούν ότι οι δεξιότητες και οι ικανότητες των υποψηφίων και εργαζομένων δεν ανταποκρίνονται πλήρως, αλλά μόνο μερικώς, στις σημερινές ανάγκες.

Η φήμη της εταιρείας στο εργασιακό περιβάλλον, η φήμη του εργοδότη και ο τρόπος που επικοινωνεί το τι μπορεί να προσφέρει στους εργαζόμενους είναι τα βασικά κριτήρια επιλογής των υποψηφίων. Στην έρευνα συμμετείχαν 935 εργαζόμενοι και 135 εταιρείες.

X