Το σκάνδαλο Dieselgate είναι ακόμη παρόν στην Ευρώπη

H παράδοση της κατάστασης του προγράμματος ανάκλησης της VW στην αρμόδια Eπίτροπο εκκρεμεί

Η Ευρώπη δεν έχει φθάσει ακόμα στον πάτο του σκανδάλου Dieselgate, καθώς «πολλές άλλες εταιρίες» εκτός από τη Volkswagen παρουσιάζουν πολύ υψηλές εκπομπές ρύπων σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης, προειδοποίησε η Ευρωπαία Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα σε επιστολή προς τους υπουργούς μεταφορών των 28 κρατών μελών.

Η επιστολή, η οποία εστάλη στις 17 Ιουλίου και περιήλθε στην κατοχή της EURACTIV.com, ανέφερε επίσης ότι τα μη συμβατά αυτοκίνητα πρέπει να αποσυρθούν από την αγορά φέτος και του χρόνου, αλλά η Επίτροπος προειδοποίησε ότι δεν θα επιβάλει αυστηρές απαγορεύσεις κυκλοφορίας για αυτά τα αυτοκίνητα.

«Ενώ είμαι πεπεισμένη ότι πρέπει να κατευθυνθούμε ταχέως προς στην παραγωγή οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη, οι υπεύθυνοι για τη χάραξη πολιτικής και η βιομηχανία δεν μπορούν να ενδιαφέρονται για την άμεση κατάρρευση της αγοράς ντίζελ στην Ευρώπη, ως αποτέλεσμα των τοπικών οδηγικών απαγορεύσεων. Κάτι τέτοιο μόνο θα στερούσε από τη βιομηχανία τα απαραίτητα κεφάλαια για να επενδύσει σε οχήματα με μηδενικές εκπομπές», έγραψε η Επίτροπος Μπιενκόφσκα.

Υπενθυμίζοντας την περίπτωση των συστημάτων αναστολής που βρέθηκαν στα οχήματα της Audi και της Porsche, η Επίτροπος έγραψε:

«Φαίνεται ότι δεν έχουμε φτάσει ακόμα στον πάτο του βαρελιού του σκανδάλου εκπομπών ρύπων. Είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι, για άλλη μια φορά, οι αρχές εποπτείας της αγοράς δεν εντόπισαν τα προβλήματα. Είναι σαφές ότι απαιτούνται περαιτέρω βελτιώσεις των δυνατοτήτων της εθνικής εποπτείας της αγοράς που να υπερβαίνουν την πρόταση έγκρισης τύπου της Επιτροπής.»

Η Μπιενκόφσκα κάλεσε όλα τα κράτη μέλη να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Γερμανίας και να διατάξουν την υποχρεωτική ανάκληση των μη συμβατών οχημάτων VW «το αργότερο μέχρι το τέλος του 2017». Τελικά, πρόσθεσε, τέτοια αυτοκίνητα πρέπει να αποσυρθούν στο πλαίσιο των εθνικών τεχνικών επιθεωρήσεων από το 2018.

Επαίνεσε τη Γερμανία, τη Γαλλία και τις Κάτω Χώρες οι οποίες έλαβαν εθελοντικά μέτρα για την αντιμετώπιση των εκπομπών, πέρα από τα υποχρεωτικά μέτρα, και κάλεσε τους υπόλοιπους να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.

Ωστόσο, η Επίτροπος παραπονέθηκε ότι είχε ζητήσει από τον πρόεδρο της Volkswagen στις 19 Ιουνίου να παραδώσει την κατάσταση του προγράμματος ανάκλησης της VW, αλλά «μέχρι στιγμής δεν έχω λάβει απάντηση».

X