Πύρρειος νίκη η ηλεκτροκίνηση στις πόλεις χωρίς την συμμετοχή των ΑΠΕ, λέει επικεφαλής της αιολικής βιομηχανίας

[Dizfoto/ Shutterstock]

Η αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αποτελεί μια νίκη άνευ περιεχομένου για το περιβάλλον, εάν τα οχήματα τροφοδοτούνται από ορυκτά καύσιμα αντί από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αναφέρει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής υπεράκτιων αιολικών πάρκων παγκοσμίως.  Η EURACTIV, σε συνεργασία με τη The Guardian, μεταδίδει.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Dong Energy UK, Matthew Wright, δήλωσε ότι το κόστος των αιολικών πάρκων στη θάλασσα έχει μειωθεί τόσο πολύ, ώστε το μείζον ζήτημα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία δεν είναι πλέον τα επίπεδα επιδοτήσεων, αλλά ο τρόπος ενσωμάτωσης τους με το Εθνικό Δίκτυο και τις αναδυόμενες τεχνολογίες.

«Πώς ενσωματώνουμε περισσότερο αιολικό παράκτιο αέριο στο σύγχρονο ενεργειακό σύστημα; Συνιστά πρόκληση το γεγονός, ότι έχουμε φθάσει σε σημείο απόκλισης όσον αφορά την ανταγωνιστικότητά του ως προς το κόστος», ανέφερε ο κ. Wright. «Πώς μπορούμε να συνδυάσουμε κάτι τέτοιο με την άνοδο των ηλεκτρικών οχημάτων, την αύξηση της αποθήκευσης και των μπαταριών και την έξυπνη τεχνολογία; Τα ερωτήματα αυτά οδηγούν σε μια διαφορετική φάση τον τομέα», κατέληξε.

Βρετανία: Αποσύρονται τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης το 2040

Την ανάγκη να απομακρυνθούν τα αυτοκίνητα από τις πόλεις, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση στο Ηνωμένο Βασίλειο, εξέφρασε σύμβουλος της βρετανικής κυβέρνησης, προσθέτοντας ότι δεν αρκεί η αντικατάστασή τους από τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. H Euractiv, σε συνεργασία με την …

Μεταξύ 2012 και 2016, το κόστος της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας σημείωσε πτώση σχεδόν κατά το ένα τρίτο και τα αιολικά πάρκα παράγουν τώρα το 5% της ηλεκτρικής ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου, έναντι 8% που αντιστοιχεί στην υπεράκτια, η οποία αποτελεί το μοναδικό είδος ανανεώσιμης ενέργειας που εξακολουθεί να υποστηρίζεται από την κυβέρνηση.

Ο κ. Wright, ανέλαβε το βρετανικό βραχίονα της δανικής κρατικής Dong τον Ιούνιο, λίγο μετά την πώληση του πετρελαίου και του φυσικού αερίου από την εταιρεία για 1δις λίρες προς την Ineos.

Την περασμένη εβδομάδα, η Dong ανακοίνωσε, ότι τα λειτουργικά κέρδη της αυξήθηκαν κατά 74% το δεύτερο τρίμηνο του έτους στο πίσω μέρος των νέων αιολικών πάρκων. Η εταιρεία έχει επενδύσει συνολικά 6 δις λίρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, προγραμματίζοντας άλλα 6 δις λίρες μέχρι το 2020.

Παρόλο που η Dong δεν το επιβεβαιώνει δημοσίως, ενδέχεται να είναι μεταξύ των υπεράκτιων κατασκευαστών αιολικής ενέργειας που υποβάλλουν προσφορές για ένα μέρος των 290 εκατ. δολαρίων ετησίως από κρατικές επιδοτήσεις – γνωστές ως συμβάσεις επί διαφορών (CFD) – οι οποίες πληρώνονται μέσω λογαριασμών ενεργειακής κατανάλωσης των νοικοκυριών.

Τα αποτελέσματα της δημοπρασίας αναμένονται στις αρχές Σεπτεμβρίου. Ορισμένοι στη βιομηχανία έχουν ήδη προβλέψει, ότι τα αιολικά πάρκα, που πρόκειται να κατασκευαστούν στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, θα κοστίζουν φθηνότερα από τη συμφωνία για τον σταθμό πυρηνικής ενέργειας Hinkley Point C ύψους 92,50 λιρών ανά MWh, περίπου διπλάσια από την τιμή χονδρικής πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας.

Η δέσμευση της κυβέρνησης να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων από το 2040 χαίρει εκτίμησης, διότι θα δημιουργήσει επιπλέον ζήτηση για ενέργεια, ανέφερε ο κ.Wright, προσθέτοντας ότι, ωστόσο, θα ήταν «λίγο περίεργο», εάν τα οχήματα τροφοδοτούνται από ορυκτά καύσιμα, όπως ο άνθρακας.

Η Βρετανία προωθεί τις καθαρές μεταφορές

Οι Βρετανοί καταναλωτές θα μπορούν να εξοικονομήσουν δισεκατομμύρια λίρες ως αποτέλεσμα σημαντικών αλλαγών στην παραγωγή, τη χρήση και την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με τα νέα σχέδια της βρετανικής κυβέρνησης. Η περιοχή του Westminster σκοπεύει επίσης να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων …

«Σε αυτό το σημείο, κάτι τέτοιο θα συνιστούσε ‘’πύρρειο νίκη’’, μειώνοντας τις εκπομπές NOx στις πόλεις [από τους κινητήρες ντίζελ] με την ταυτόχρονη αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα σε άλλες περιοχές [από έναν συμβατικό σταθμό ηλεκτροπαραγωγής]. Το ταίριασμα μεταξύ ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ηλεκτρικής ενέργειας προκύπτει εκ φύσεως», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και υποδομές μεγάλης κλίμακας αποθήκευσης θα βοηθούσαν τη μεταβλητή φύση της αιολικής ενέργειας, παρόλο που πολλοί εστιάζουν υπερβολικά στη σημασία της διαλείπουσας λειτουργίας της», τόνισε.

Επιπλέον, η εταιρεία σχεδιάζει να προσθέσει μια μπαταρία 2MW στο υπεράκτιο αιολικό πάρκο της στην Burbo Bank στο Λίβερπουλ, για να παρέχει υπηρεσίες στο Εθνικό Δίκτυο, παρόμοια με αυτή που ήδη κατασκευάζεται από το Vattenfall της Σουηδίας σε αιολικό πάρκο της Ουαλίας.

Ο κ.Wright επεσήμανε ότι οι δυνατότητες του αιολικού πάρκου είναι τεράστιες, αναφέροντας μια πρόσφατη έκθεση που διαπίστωσε, ότι υπήρχε αρκετός αιολικός πόρος, για να παρέχει ενέργεια στο 75% του συνόλου των νοικοκυριών του Ηνωμένου Βασιλείου.

Ακόμη, ζήτησε από τις κυβερνήσεις γύρω από τη Βόρεια Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένης της Μεγάλης Βρετανίας, να βοηθήσουν να διασφαλιστεί, ότι τα μελλοντικά σχέδια θα είναι πιο στρατηγικά τοποθετημένα, ώστε να αξιοποιήσουν καλύτερα την ενέργεια.

«Ο άνεμος φυσά κάπου στη Βόρεια Θάλασσα 75-80% του χρόνου, επομένως, αν σκεφτείτε προσεκτικά από πού θα ξεκινήσετε διάφορα projects, μπορείτε να προσεγγίσετε το βασικό φόρτο [συνεχής ισχύς, όπως παρέχεται από ατομικούς αντιδραστήρες] από υπεράκτια αιολική ενέργεια», δήλωσε ο κ. Wright.

Η ηλεκτροκίνηση γίνεται προτεραιότητα για την ΕΕ

Η ευρωπαϊκή ηλεκτροκίνηση είναι έτοιμη να απογειωθεί. Οι στόχοι που θέτει η συμφωνία για το κλίμα του Παρισιού εξαρτώνται από αυτό. Ο Σκανδιναβός γείτονας της ΕΕ, η Νορβηγία, δείχνει το δρόμο στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ο συνεργάτης της Euractiv, η εφημερίδα …

X