Γερμανία: Πυρετώδεις προετοιμασίες για τις ποσοστώσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

[Gyuszko-photo/ Shutterstock]

Την εισαγωγή ποσοστώσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προετοιμάζει η Γερμανία, με το υπουργείο Περιβάλλοντος να υποστηρίζει ότι σύντομα θα προταθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η EURACTIV Γερμανίας μεταδίδει.

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου, Jochen Flasbarth, το προσεχές φθινόπωρο αναμένεται να ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις από την Επιτροπή. Ωστόσο, από την πλευρά της, η Κομισιόν δεν έχει επιβεβαιώσει ότι οι προγραμματισμένες ποσοστώσεις θα αποτελέσουν μέρος του κανονισμού για τον περιορισμό διοξειδίου του άνθρακα.

Ο εκπρόσωπος Τύπου του CSU, Ulrich Lange, τόνισε ότι: «Μόλις πριν από μισό χρόνο πριμοδοτήσαμε την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι νέες απαιτήσεις για επιβαλλόμενες ποσοστώσεις αποτελούν απλώς ευσεβείς πόθους». Πρόσθεσε, ακόμη, ότι βαρύνουσας σημασίας είναι η βελτίωση και επέκταση του δικτύου φόρτισης.

Ωστόσο, εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Περιβάλλοντος, δήλωσε ότι χωρίς τις ποσοστώσεις, η ΕΕ θα μπορούσε να χάσει τους στόχους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που επιδιώκει.

Ειδικότερα, το SPD επιθυμεί μια πανευρωπαϊκή ποσόστωση, για να επιταχύνει τη μετάβαση προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του κόμματος.

Πύρρειος νίκη η ηλεκτροκίνηση στις πόλεις χωρίς την συμμετοχή των ΑΠΕ, λέει επικεφαλής της αιολικής βιομηχανίας

Η αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αποτελεί μια νίκη άνευ περιεχομένου για το περιβάλλον, εάν τα οχήματα τροφοδοτούνται από ορυκτά καύσιμα αντί από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αναφέρει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής υπεράκτιων αιολικών πάρκων παγκοσμίως.  Η EURACTIV, σε συνεργασία με τη …

«Πρέπει να υπάρξουν φιλόδοξοι στόχοι, ειδάλλως δεν θα πραγματοποιήσουμε καμία πρόοδο», δήλωσε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters ο Hubertus Heil.

Το ζήτημα των ποσοστώσεων έχει αποκτήσει αυξημένη σημασία, μετά από αποφάσεις της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου που αφορούν στη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μέσα στις επόμενες δεκαετίες, ενώ η Volvo ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει μόνο ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα από το 2019.

Σύμφωνα με μελέτη της Aral, μόνο το 18% των Γερμανών που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ένα καινούριο αυτοκίνητο, θα καταλήξουν εν τέλει στην αγορά ενός πετρελαιοκίνητου μοντέλου. Εν τούτοις, πριν από δύο χρόνια, ο αριθμός αυτός ανήλθε σε 31%.

Μπορεί οι Γερμανοί καταναλωτές να μην επιλέγουν πλέον τα οχήματα με πετρελαιοκινητήρες, ωστόσο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν μπορούν ακόμα να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των αγοραστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Παρατηρείται, ακόμη, ένα χάσμα μεταξύ θεωρίας και πράξης αναφορικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα, ενώ το 55% των ερωτηθέντων της έρευνας ανέφεραν, ότι ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μόνο το 5% από αυτούς επιβεβαίωσαν, ότι προτίθενται να το πράξουν.

Τέλος, οι υβριδικοί κινητήρες φαίνεται ότι παραμένουν μια βιώσιμη επιλογή. Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, τα υβριδικά αυτοκίνητα αύξησαν το μερίδιό τους από μόλις 6% το 2013, σε 15% το 2017.

X