Επίτροπος Moedas: Ήρθε η ώρα να δημιουργήσουμε το μέλλον των μεταφορών

Ο Επίτροπος Carlos Moedas

Τα συνδεδεμένα και αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια, τα επίπεδα της ρύπανσης και την κοινωνική ένταξη, αλλά μόνο εάν η τεχνολογία εφαρμοστεί καλά – και τώρα είναι η ώρα για να διαμορφώσουμε την πορεία των γεγονότων, δήλωσε σε συνέντευξη στις Βρυξέλλες ο Επίτροπος για την έρευνα της ΕΕ Carlos Moedas.

«Η συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη οδήγηση δεν θα συμβεί από μόνη της», δήλωσε ο Επίτροπος Moedas. «Πρέπει να εφεύρουμε αυτό το μέλλον, θα πρέπει να δημιουργήσουμε αυτό το μέλλον, θα πρέπει να καθοδηγήσουμε αυτό το μέλλον».

Μίλησε στο πρώτο ευρωπαϊκό συνέδριο για την συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη οδήγηση που πραγματοποιήθηκε στις 3 και 4 Απριλίου, στις Βρυξέλλες, στο οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι από την αυτοκινητοβιομηχανία, τις τηλεπικοινωνίες, καθώς και την ακαδημαϊκή κοινότητα, για να συζητήσουν αναφορικά με την καλύτερη εφαρμογή νέων τεχνολογιών οδήγησης.

Η αυτοματοποιημένη οδήγηση – κατά την οποία τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά μπορούν να εκτελούν τις λειτουργίες χωρίς την παρέμβαση του οδηγού – και η συνδεδεμένη οδήγηση – όπου τα οχήματα μπορούν να στέλνουν και να λαμβάνουν δεδομένα εν κινήσει – είναι οι βασικές τάσεις στον τομέα των μεταφορών.

Ο Επίτροπος Moedas δήλωσε ότι ο συνδυασμός των τεχνολογιών αυτών με τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να συμβάλουν δραστικά στη μείωση των 25.500 θανάτων που σημειώθηκαν στους δρόμους της Ευρώπης το 2016, καθώς και στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της ρύπανσης. Και τόνισε ότι ενώ βλέπει τρεις μεγάλες προκλήσεις όσον αφορά την τεχνολογία, τις θέσεις εργασίας και το ρυθμιστικό πλαίσιο, υπάρχει επίσης μια ευκαιρία για την Ευρώπη να αναλάβει ηγετικό ρόλο στον τομέα αυτό.

Η Violeta Bulc, Ευρωπαία Επίτροπος αρμόδια για τις μεταφορές, δήλωσε ότι σε συνδυασμό με την αύξηση της οδικής ασφάλειας, μια ευρέως διαδεδομένη υιοθέτηση της συνδεδεμένης και αυτοματοποιημένης οδήγησης θα μπορούσε να βοηθήσει τους ηλικιωμένους και τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα να ενσωματωθούν στην κοινωνία, αλλά θα πρέπει να γίνει αυτό με έναν τρόπο που όλοι μπορούν να ωφεληθούν.

«Είναι καιρός να προσανατολίσουμε αυτή τη μεγάλη τεχνολογία για το κοινό καλό», είπε. «Θα ήθελα πραγματικά να διασφαλίσω ότι η τεχνολογία αυτή θα προωθηθεί όσο το δυνατόν ευρύτερα και δεν θα γίνει μια τεχνολογία για τις ελίτ. Νομίζω ότι πρέπει να βρούμε έναν τρόπο, γιατί αφορά για την ασφάλεια, την ανθρώπινη ζωή και έχει να κάνει με την ποιότητα της ζωής.»

Το συνέδριο ακολουθεί την υπογραφή της επιστολής προθέσεων η οποία συντάχθηκε στις 23 Μαρτίου από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ, τη Νορβηγία και την Ελβετία στη Ρώμη, για να ωθήσει προς τα εμπρός την ανάπτυξη της αυτοματοποιημένης οδήγησης σε όλη την Ευρώπη.

Ο Επίτροπος Moedas επεσήμανε ότι μια πανευρωπαϊκή προσέγγιση είναι απαραίτητη καθώς τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα τα οποία διασχίζουν τα σύνορα θα πρέπει να μεταβαίνουν ομαλά από το ένα δίκτυο στο άλλο και να είναι σε θέση να επεξεργάζονται τις ίδιες πληροφορίες με τον ίδιο τρόπο σε διαφορετικές χώρες. «Αν θέλετε συνδεδεμένα αυτοκίνητα, θα πρέπει να έχετε μια ενωμένη Ευρώπη. Δεν μπορείτε να έχετε συνδεδεμένα αυτοκίνητα με φυσικά σύνορα, έτσι ώστε όταν περνάτε τα σύνορα το αυτοκίνητο να αποσυνδέεται».

Χαμένα κονδύλια για την ανάπτυξη υποδομών ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Στην Ευρώπη, οι μεταφορές είναι υπεύθυνες για το ένα τέταρτο όλων των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Και ενώ οι βιομηχανικές εκπομπές στην Ευρώπη έχουν μειωθεί κατά 38% από το 1990, αυτές του τομέα των μεταφορών – συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών μεταφορών …

X