ΕΕ: Αναγκαία η παραγωγή μπαταριών αυτοκινήτων για την αντιμετώπιση του ανταγωνισμού από την Κίνα

[@faisalislam Twitter]

Η Ευρώπη δεν πρέπει να εγκαταλείψει άμεσα τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και πρέπει να κατασκευάσει τις δικές της μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για να ανταγωνιστεί την Κίνα, δήλωσαν προμηθευτές και κατασκευαστές από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.

Ο πρόεδρος του European Association of Automotive Suppliers (CLEPA), Roberto Vavassori, προειδοποίησε ότι η απροσδόκητη βιασύνη όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα οδηγούσε σε αύξηση των επιχειρήσεων στην Κίνα, η οποία μαζί με τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία κυριαρχούν στην παραγωγή μπαταριών για τέτοια οχήματα.

«Πρέπει να παράσχουμε μια λογική μεταβατική περίοδο που δεν θα προσφέρει ανεπιθύμητα ‘’δώρα’’ στους Κινέζους φίλους μας», ανέφερε, εκτιμώντας ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες καταβάλλουν 4.000-7.000 ευρώ στην Κίνα για μπαταρίες σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Ο κ. Vavassori απηύθυνε έκκληση για μια ευρωπαϊκή προσπάθεια ανάπτυξης της επόμενης γενιάς μπαταριών. Τόνισε, ακόμη, ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι πολιτικοί θα πρέπει να εξετάσουν και άλλους τρόπους μείωσης των εκπομπών ρύπων, μέσω  αποδοτικότερων κινητήρων και συνθετικών καυσίμων.

Οι γερμανικοί κολοσσοί Daimler και Volkswagen ανακοίνωσαν τα σχέδια τους την παραμονή της Έκθεσης στη Φρανκφούρτη, μετατοπίζοντας το επίκεντρο της προσοχής τους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Την Τετάρτη, ο επικεφαλής του κεντρικού τμήματος αυτοκινήτων της Volkswagen δήλωσε ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία θα πρέπει να συνεργαστεί, για να δημιουργήσει έναν περιφερειακό προμηθευτή μπαταριών.

«Στην αρχική φάση του όλου εγχειρήματος εξακολουθώ να αισθάνομαι καλά με τους Κορεάτες προμηθευτές. Ωστόσο, θα ήθελα να εκτιμήσω, εάν θα αυξηθεί ο ανταγωνισμός και αν θα προκύψει μια ευρωπαϊκή κοινοπραξία», δήλωσε χαρακτηριστικά στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Herbert Diess.

«Η Ευρώπη σε κίνδυνο»

Από την πλευρά της, η Καγκελάριος της Γερμανίας, Άνγκελα Μέρκελ, τόνισε ότι υπάρχει δυνατότητα κρατικής ενίσχυσης με στόχο να επιστρέψει η διαδικασία παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη.

Το διακύβευμα είναι αρκετά υψηλό, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία παρέχει περίπου 12,6 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή περίπου το 5,7% του συνόλου.

Την ίδια στιγμή, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις ασκούν πιέσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα υπάρχοντα εργοστάσια και να επενδύσει στην παραγωγή μπαταριών στην Ευρώπη, παρά να αναθέσει το έργο της στην Ασία.

«Οι αυτοτελείς αλυσίδες αποτελούν κεντρικό πυλώνα του βιομηχανικού μας μοντέλου και διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία της γερμανικής οικονομίας», τόνισε ο πρόεδρος της ένωσης IG Metall, Joerg Hofmann.

Επιπλέον, ο κ. Vavassori ανέφερε ότι η Ευρώπη υστερούσε στην παραγωγή αισθητήρων, μικροτσίπ και μπαταριών, ενώ υπήρχε ο κίνδυνος να εξάρτησής της από τους προμηθευτές της Κίνας, λόγω γεωπολιτικής αστάθειας.

«Χρειαζόμαστε την παραγωγή για τα οχήματα του μέλλοντος. Εναλλακτικά, θέτουμε σε κίνδυνο όλη την Ευρώπη», κατέληξε.

Την Τετάρτη, η ACEA πρότεινε περαιτέρω μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030.

Τέλος, ο μεγαλύτερος προμηθευτής αυτοκινήτων παγκοσμίως, Robert Bosch, προβαίνει στη βελτιστοποίηση της μηχανής εσωτερικής καύσης, διερευνώντας τα συνθετικά καύσιμα.

«Ο τρόπος αυτός μαζί με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμβάλλουν στη μείωση της υπερθέρμανσης του πλανήτη », δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Bosch, Volkmar Denner.

X