Πώς είναι η εμπειρία του διδακτορικού για τους φοιτητές

france-student_0.jpg

Οι περισσότεροι φοιτητές δηλώνουν ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους κατά το διδακτορικό τους αλλά παρόλα αυτά υπάρχουν ζητήματα που επηρεάζουν το πόσο καλά αισθάνονται , όπως για παράδειγμα οι ώρες εργασίες, η χρηματοδότηση και τα περιστατικά εκφοβισμού (bullying) ή παρενόχλησης, σύμφωνα με νέα ερευνητικά δεδομένα.

Η συγκεκριμένη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Nature», χρησιμοποίησε ως δείγμα 6.300 διδακτορικούς φοιτητές διεθνώς και ανέδειξε τις προκλήσεις και τις ανησυχίες που αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή οι φοιτητές παγκοσμίως.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι περισσότεροι διδακτορικοί φοιτητές ήταν ικανοποιημένοι με την απόφασή τους να κάνουν διδακτορικό (75%) και αξιολογούσαν θετικά αυτήν την εμπειρία (71%). Ωστόσο περαιτέρω ερωτήσεις έδειξαν πως οι φοιτητές αισθάνονταν ανασφάλεια σε ό,τι αφορά τις επαγγελματικές προοπτικές, τη διατήρηση μιας ισρροπημένης εργασιακής ζωής και τη χρηματοδότηση.

Συγκεκριμένα, το 21% των συμμετεχόντων ανέφεραν ότι είχαν εμπειρίες εκφοβισμού και συνήθως από τους επόπτες, από άλλους φοιτητές ή από άλλα άτομα από το προσωπικό. Επίσης το 21% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι είχαν πέσει θύματα διακριτικής μεταχείρισης και παρενόχλησης. Το 36% απευθύνθηκαν σε ειδικούς προκειμένου να ζητήσουν βοήθεια για το άγχος και την κατάθλιψη που του προκαλούσαν οι σπουδές τους. Το 27% των συμμετεχόντων ανέφεραν ότι είχαν αφιερώσει 41 – 50 ώρες την εβδομάδα στην ενασχόληση με το διδακτορικό τους πρόγραμμα με το ένα τρίτο να τονίζει ότι ασχολήθηκε 51 – 60 ώρες σε εβδομαδιαία βάση. Λίγο κάτω από το 50% ανέφερε ότι το πανεπιστήμιο ενέχει τη λογική των παρατεταμένων ωραρίων. Τέλος, περίπου το 20% των συμμετεχόντων δούλευαν παράλληλα με τις σπουδές τους για να τα βγάλουν πέρα.

Ο Ντέιβιντ Πέιν, αρχισυντάκτης των εκδόσεων «Springer Nature», τόνισε ότι ενώ πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι από τη στιγμή που κάποιος κάνει ένα διδακτορικό, αυτό σημαίνει ότι έχει προγραμματίσει τη ζωή του, η πραγματικότητα μπορεί να είναι πολύ διαφορετική.

«Έρευνες σαν αυτή μας επιτρέπουν να κατανοήσουμε τις προκλήσεις με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωποι οι φοιτητές και μπορούν να είναι ανεκτίμητης αξίας, όταν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα διερωτώνται για τις ανάγκες των φοιτητών τους», είπε.

Ο Πέιν ελπίζει ότι αυτά τα αποτελέσματα θα αποτελέσουν κατευθυντήριες γραμμές για τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων στα Πανεπιστήμια ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες των φοιτητών.

X