Οι Λιθουανοί μαθητές θα διδάσκονται δημόσιο πνεύμα και αμυντικές δεξιότητες

Τα δύο υπουργεία προετοίμασαν ένα κοινό σχέδιο για μαθητές από την 5η έως τη 10η τάξη με ισχυρή πρακτική εστίαση στις δεξιότητες εθνικής άμυνας και συμπεριλαμβανομένης της διδασκαλίας του δημόσιου πνεύματος σε πολλαπλά εκπαιδευτικά προγράμματα. [Shutterstock/Birute Vijeikiene]

Τα λιθουανικά σχολεία θα διδάσκουν δεξιότητες εθνικής ασφάλειας και δημόσιο πνεύμα, όπως παρουσιάστηκε από το υπουργείο Παιδείας της Λιθουανίας μαζί με το υπουργείο Άμυνας.

Τα δύο υπουργεία προετοίμασαν ένα κοινό σχέδιο για μαθητές από την 5η έως τη 10η τάξη με ισχυρή πρακτική εστίαση στις δεξιότητες εθνικής άμυνας και συμπεριλαμβανομένης της διδασκαλίας του δημόσιου πνεύματος σε πολλαπλά εκπαιδευτικά προγράμματα. Το μάθημα θα πρέπει να εισαχθεί την άνοιξη του 2023.

«Τα μαθήματα αυτά είναι εξαιρετικά, καθώς επικεντρώνονται στη διδασκαλία των μαθητών σε θέματα άμυνας και επιβίωσης. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές θα σκεφτούν πώς να επιβιώνουν στην άγρια φύση, πώς να κατασκευάζουν σκηνές, θα εισαχθούν στην ασφάλεια και πώς να παρέχουν πρώτες βοήθειες», δήλωσε ο υπουργός Άμυνας, Arvydas Anušauskas.

Τα μαθήματα θα διαρκούν τρεις ημέρες ανά έτος σπουδών. Η συμμετοχή σε αυτό το πρόγραμμα θα μπορούσε να είναι υποχρεωτική για τους αποφοίτους της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

«Οι μαθητές θα εφαρμόσουν τις γνώσεις που απέκτησαν σε μια πεζοπορία που διοργανώνεται στο τέλος του μαθήματος», δήλωσε η Anušauskas, προσθέτοντας ότι οι αποκτηθείσες δεξιότητες θα είναι χρήσιμες στη ζωή.

Σχολιάζοντας την ενσωμάτωση του δημόσιου πνεύματος στην εκπαίδευση, η υπουργός Παιδείας Jurgita Šiugždinienė  δήλωσε ότι «κατά την επικαιροποίηση όλων των προγραμμάτων σπουδών γενικής εκπαίδευσης, δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στην ανάπτυξη των ικανοτήτων του πολίτη σε όλα τα μαθήματα της γενικής εκπαίδευσης – έτσι ώστε η ιδιότητα του πολίτη να μην αποτελεί αντικείμενο ενός μόνο συγκεκριμένου μαθήματος, αλλά να καλύπτει ένα πολύ ευρύτερο φάσμ»”.

Πρόσθεσε ότι ετοιμάζεται επίσης ένα πρόγραμμα δεξιοτήτων ζωής, το οποίο θα πρέπει να διδάσκεται στους μαθητές των τάξεων 1-10.