Οι εταιρείες που αξιοποιούν ψηφιακά εργαλεία είδαν αύξηση 50% μέσα στην πανδημία

[Ivan David Gomez Arce/Flickr]

Μπορεί ο COVID-19 να δοκίμασε σκληρά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ωστόσο, όσες επέδειξαν τα κατάλληλα ψηφιακά αντανακλαστικά μπόρεσαν να σταθούν όρθιες στην πανδημία. Στην Ευρώπη, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που ενσωμάτωσαν ψηφιακές λύσεις, σημείωσαν ισχυρά διψήφια αύξηση πωλήσεων κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας (β’ τρίμηνο 2020 σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα).

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, που δημοσιεύθηκε από την PayPal, οι ευρωπαϊκές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες χρησιμοποιούν PayPal, παρουσίασαν αύξηση 50% σε ετήσια βάση κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, η αύξηση σε ετήσια βάση των ΜμΕ με ψηφιακά εργαλεία, το δεύτερο τρίμηνο του 2020, ήταν υψηλότερη σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες, σε σχέση με τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (25%) κατά την ίδια περίοδο. Μάλιστα, περισσότερες από τις μισές ευρωπαϊκές χώρες σημείωσαν διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από τις ΗΠΑ.

Επιπλέον, η έρευνα της πλατφόρμα πληρωμών (The Digital Opportunity: COVID-19 Pandemic Impact on European SMEs) δείχνει ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Ευρώπης με ψηφιακά εργαλεία παρουσίασαν ισχυρές επιδόσεις με σημαντική άνοδο το 2ο τρίμηνο του 2020, ανεξάρτητα από το εάν η έδρα τους ήταν σε πόλεις ή σε περιοχές της υπαίθρου. Μάλιστα, πέντε ευρωπαϊκές χώρες – το Βέλγιο, η Ελβετία, η Ολλανδία, η Ισπανία και η Ιταλία – σημείωσαν κατά 1,5 φορά υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στις αγροτικές κοινότητες από ό,τι στα αστικά κέντρα της ίδιας χώρας.

Ψηφιακή ετοιμότητα

Όπως αποτυπώνει η έρευνα, οι περισσότερες ΜμΕ που κάνουν χρήση PayPal, τις οποίες χαρακτηρίζει «ψηφιακές ΜμΕ», σημείωσαν ανάπτυξη με χειροπιαστά οφέλη, είτε είχαν ήδη υιοθετήσει μια ψηφιακή στρατηγική πριν από την πανδημία, είτε ήταν νεόφερτες ή «αρχάριες» στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου. «Μέσω της εξαιρετικά απαιτητικής COVID πραγματικότητας, η ψηφιακή ετοιμότητα και μεταμόρφωση αποδείχθηκε το κλειδί αποφασιστικής σημασίας για τον βαθμό αντοχής για πολλές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις» αναφέρει η μελέτη.

Ταυτόχρονα, η έρευνα δείχνει ότι ο νέος τρόπος ζωής και εργασίας, οι περιορισμοί της κυκλοφορίας των πολιτών και ο περισσότερος χρόνος εντός σπιτιού ένεκα καραντίνας είχαν ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αγοράζουν διαφορετικά προϊόντα από ό,τι πριν από την πανδημία του κορωνοϊού.

Σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά στοιχεία της PayPal , από την αρχή της υγειονομικής κρίσης, οι τομείς με τις καλύτερες επιδόσεις ήταν τα βρεφικά προϊόντα (αύξηση 117% το 2ο τρίμηνο του 2020 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019), τα τρόφιμα & ποτά (+114%) και ο εξοπλισμός κήπου (+114%).

Για την Ελλάδα, οι κατηγορίες που σημείωσαν την υψηλότερη ανάπτυξη περιλάμβαναν τα έπιπλα (+305%), τα είδη gaming (+298%) και τα προϊόντα κήπου (+262%).

Αγορές σε πτώση

Ταυτόχρονα, η ευρωπαϊκή αγορά βίωσε σαφώς χειρότερη περίοδο αναφορικά με όσους κλάδους ήταν αδύνατον να μεταφέρουν πλήρως τις υπηρεσίες τους στον ψηφιακό κόσμο. Οι αεροπορικές εταιρείες ήταν, δίχως άλλο, ανάμεσα σε εκείνες που επλήγησαν ιδιαίτερα έντονα, καθώς το 2ο τρίμηνο του 2020 ο συνολικός όγκος πληρωμών  μειώθηκε κατά 109% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019.

Επίσης, σημειώθηκαν μεγάλες μειώσεις τόσο στον ταξιδιωτικό τομέα (-76%), όσο και στον κλάδο των εκδηλώσεων και τις πωλήσεις εισιτηρίων για μουσικές συναυλίες και θεατρικές παραστάσεις, μεταξύ άλλων (-74%). «Ωστόσο, μπορούμε να υποθέσουμε ότι στην περίπτωση των περισσότερων κλάδων, οι μειώσεις αυτές είναι λογικά προσωρινές και οι επιδόσεις τους θα αρχίσουν σταδιακά να έχουν βελτιωμένη εικόνα μόλις εξομαλυνθεί η τρέχουσα κατάσταση» αναφέρουν οι αναλυτές.

Πηγή άρθρου: sepe.gr – Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος