Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé: Οι απλουστευμένες ετικέτες τροφίμων θα ενημερώνουν καλύτερα τους καταναλωτές

Ο Μάρκο Σεττέμπρι, Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Βόρειας Αφρικής (ΕΜΑΒΑ) και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της FoodDrinkEurope [Sarantis Michalopoulos]

Τα απλουστευμένα συστήματα ετικετών τροφίμων θα παρέχουν στους καταναλωτές της ΕΕ σαφή και απλά στοιχεία και θα τους βοηθήσουν να κάνουν καλύτερες επιλογές, δήλωσε σε συνέντευξή του στην EURACTIV.com ο Μάρκο Σεττέμπρι.

Ο Μάρκο Σεττέμπρι είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Βόρειας Αφρικής (ΕΜΑΒΑ) και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της FoodDrinkEurope, η οποία εκπροσωπεί την ευρωπαϊκή βιομηχανία ποτών και τροφίμων.

Μίλησε στον Σαράντη Μιχαλόπουλο της EURACTIV

Το εμπόριο τροφίμων και ποτών μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου είναι τεράστιο και πολλοί προβλέπουν πιθανή αναστάτωση εάν δεν επιτευχθεί μια γρήγορη συμφωνία για το Brexit. Ποια είναι η γνώμη σας; Τι θα συμβουλεύατε τους διαπραγματευτές και από τις δύο πλευρές;

Εμείς στη FoodDrinkEurope κατανοούμε ότι υπάρχει μια συναισθηματικά φορτισμένη πολιτική συζήτηση, αλλά οι διαπραγματευτές οφείλουν επίσης να κατανοήσουν τον οικονομικό αντίκτυπο της απόφασής τους. Και οι δύο πλευρές πρέπει να επιδιώξουν εποικοδομητικό διάλογο, διότι αν επικεντρωθούμε μόνο στο ατομικό μας συμφέρον, δεν θα λειτουργήσει ποτέ.

Τα τρόφιμα και τα ποτά στην Ευρώπη είναι ο πρωταρχικός βιομηχανικός τομέας και η εύρεση κοινών σημείων πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα τόσο για την Βρετανία όσο και την ΕΕ. Χρειαζόμαστε την ελεύθερη κυκλοφορία και πρέπει να αποφύγουμε τη γραφειοκρατία που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τα τελωνεία και οι διαφορετικοί κανονισμοί.

Η προστιθέμενη αξία της ενιαίας αγοράς που έχουμε σήμερα είναι, στην πραγματικότητα, ότι στο επίκεντρο βρίσκεται ο καταναλωτής. Δημιουργήσαμε κοινούς κανονισμούς και προς όφελος των καταναλωτών.

Τον Μάρτιο, έξι βιομηχανικοί κολοσσοί, συμπεριλαμβανομένης της Nestlé, άσκησαν την δική τους πίεση για να έχουν στην Ευρώπη βρετανικής μορφής ετικέτες τροφίμων. Οι χώρες της Νότιας Ευρώπης αντιτίθενται σε αυτό το σύστημα, υποστηρίζοντας ότι θα στιγματίσει τη μεσογειακή διατροφή. Σκοπεύετε να προχωρήσετε με αυτό; Πιστεύετε ότι ένα τέτοιο πρόγραμμα θα ήταν «άδικο» για τη μεσογειακή διατροφή;

Η δράση που έχουμε αναλάβει δεν έχει σκοπό να επιβάλει πράγματα. Αυτό που ζητήσαμε ήταν η ευρωπαϊκή διατροφική επισήμανση. Δεσμευθήκαμε για μια ευρωπαϊκή πολιτική διατροφής.

Το ενιαίο μάρκετινγκ κατέλαβε κεντρική θέση στη δημιουργία της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Αυτό που θέλουμε είναι μια κοινή επισήμανση και επιλέξαμε αυτό το σύστημα ως σημείο εκκίνησης επειδή χρησιμοποιούνταν ήδη στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Υπάρχουν ορισμένα πλεονεκτήματα σε αυτή τη βρετανική σήμανση, όπως ο χρωματικός κώδικας. Πρέπει να παραδεχτούμε ότι το μονομερές GDA (Guideline Daily Amounts) που εισήχθη ήταν ήδη ένα βήμα μπροστά, αλλά δεν ενημέρωνε αρκετά τους καταναλωτές. Όλες οι έρευνες των καταναλωτών δείχνουν ότι οι καταναλωτές δεν καταλαβαίνουν τις ετικέτες, ενώ αντίθετα, ο χρωματικός κώδικας τους βοηθά κατά πολύ.

Η ποσότητα παίζει έναν ρόλο κλειδί. Εάν βάλω ένα γραμμάριο ζάχαρης στην μερίδα μου, είναι μόνο ένα μικρό ποσοστό και επομένως δεν θα είναι ποτέ κόκκινο, αλλά πράσινο. Οι Μεσογειακοί εταίροι καλούνται να ενταχθούν στην ειδική ομάδα που μόλις δημιουργήσαμε. Δεν είπαμε ότι η διαδικασία θα είναι αυτή που είναι και αυτό είναι όλο. Δεσμευθήκαμε για κάτι.

Επιτρέψτε μου επίσης να σας πω ότι δεν υπάρχει κακή διατροφή και καλή διατροφή. Πρόκειται για ζήτημα ισορροπίας και ποσότητας. Αυτό είναι το είδος εκπαίδευσης και ενημέρωσης των καταναλωτών που πρέπει να παρέχουμε στους ανθρώπους. Εάν επιθυμούν να καταναλώσουν ένα κιλό τυρί κάθε μέρα θα πρέπει να είναι ελεύθεροι να το κάνουν, εξακολουθεί να είναι η επιλογή τους, αλλά πρέπει να γνωρίζουν.

Δηλαδή εννοείτε πως απλοποιώντας τις ετικέτες των τροφίμων, οι καταναλωτές θα ενημερώνονται καλύτερα;

Ναι, ο καταναλωτής θα έχει ένα είδος ερμηνείας της ετικέτας. Θέλουμε να ενδυναμώσουμε τον καταναλωτή ώστε να επιλέγει βασιζόμενος σε ορισμένα ξεκάθαρα και απλά στοιχεία. Απλοποιώντας τις ετικέτες των τροφίμων, οι καταναλωτές θα είναι καλύτερα ενημερωμένοι.

Για παράδειγμα, εσείς έρχεστε από την Ελλάδα και εγώ από την Ιταλία και είμαστε συνηθισμένοι σε κάποιο τύπο διατροφής. Κάτι που είναι καλό για μένα, δεν είναι απαραίτητα καλό για όλους.

Σε μια προσπάθεια να ανταποκριθεί στην ανησυχία για την δημόσια υγεία, η βιομηχανία των τροφίμων έχει δεσμευθεί να αναπλάσει τα προϊόντα ώστε να περιέχουν λιγότερο αλάτι, λιπαρά ή ζάχαρη. Φοβάστε μακροπρόθεσμα κάποια αύξηση στην φορολογία των τροφίμων σε εθνικό επίπεδο;

Πιστεύω πως η βιομηχανία και οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεργαστούν ώστε να μειώσουν το υπερβολικό βάρος και την παχυσαρκία. Ξέρουμε πως η αναμόρφωση και οι ποσότητες των τροφίμων είναι τα δυο καλύτερα στοιχεία που επιδρούν στην δίαιτα του καταναλωτή.

Πρέπει να συνεχίσουμε την αναμόρφωση και πρέπει να κάνουμε ένα βήμα μπροστά. Γι’ αυτό η Nestlé είναι προσηλωμένη στην περαιτέρω μείωση της ζάχαρης κατά 18.000 τόνους στα προϊόντα της στην Ευρώπη, η οποία αντιπροσωπεύει μια επιπλέον μείωση 5%.

Κατ’ αυτό τον τρόπο, βλέπουμε επίσης πως εκπαιδεύουμε τους καταναλωτές να επιλέγουν προϊόντα με λιγότερη ζάχαρη και λίπος. Επενδύουμε μέσα από αυτή την εθελοντική δράση με σκοπό να βρούμε εναλλακτικές επιλογές για την ζάχαρη, το αλάτι κλπ.

Οι ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να ζητήσουν τη λήψη μέτρων. Πρέπει να ζητήσουν από την βιομηχανία να μειώσει τη ζάχαρη και τα υπόλοιπα.

X