Προσφεύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η ClientEarth ενάντια στους νέους κανόνες για τον έλεγχο εκπομπών

[Gubin Yury/Shutterstock]

Σε νομικές ενέργειες εναντίον των νέων κανόνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον έλεγχο εκπομπών αυτοκινήτων, που θα επιτρέψουν στους κατασκευαστές να διατηρήσουν μυστικά τα συστήματα ελέγχου εκπομπών έχει προβεί η περιβαλλοντική οργάνωση ClientEarth, προκαλώντας ένα σκάνδαλο τύπου Dieselgate.

Οι αυστηρότερες και πιο ρεαλιστικές δοκιμές εκπομπών για αυτοκίνητα και φορτηγά τέθηκαν σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου.

Νέος εργαστηριακός έλεγχος, με την ονομασία WLTP, εισήγαγε πιο ρεαλιστικές συνθήκες δοκιμής για τη μέτρηση των εκπομπών ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα, στην προσπάθεια να παρέχει πιο ακριβή βάση για τη μέτρηση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών του οχήματος.

Επισημαίνεται ότι η δεύτερη νέα δοκιμή για τη μέτρηση των εκπομπών στο οδικό δίκτυο – γνωστή ως διαδικασία δοκιμής εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (RDE) – τέθηκε επίσης σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου.

Η Volkswagen καλείται να επισκευάσει όλα τα αυτοκίνητα που εμπλέκονται στο Dieselgate

Σήμερα οι αρχές της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλαν κοινή επιστολή προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της Volkswagen με την οποία καλούν τον όμιλο να επισκευάσει άμεσα όλα τα αυτοκίνητα που εμπλέκονται στο σκάνδαλο «dieselgate».

Η ενέργεια αυτή αποτελεί μέρος συντονισμένης δράσης των αρχών της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών, ούτως ώστε …

Σύμφωνα με την ClientEarth οι κανόνες επιτρέπουν να παραμείνουν οι πληροφορίες «μυστικές μεταξύ του κατασκευαστή και των ίδιων αναξιόπιστων αρχών, οι οποίες στο παρελθόν απέτυχαν συστηματικά να διερευνήσουν και να επιβάλλουν τους κανόνες εκπομπών της ΕΕ».

«Το κοινό δεν θα γνωρίζει για τις εκπομπές που έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία».

Πρόσθεσε, ακόμη, ότι η εμπιστευτικότητα που ενσωματώνεται στον κανονισμό παραβίασε τις διατάξεις περί διαφάνειας στο πλαίσιο της Σύμβασης του Aarhus και θα μπορούσε να οδηγήσει σε επανάληψη του σκανδάλου Dieselgate.

Η ΕΕ δεν πήρε το μάθημά της από το Dieselgate

Η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη μέλη δεν έμαθαν τίποτα από το σκάνδαλο με το παράνομο λογισμικό που είχε εγκαταστήσει η Volkswagen στα ντιζελοκίνητα οχήματά της και οδήγησε σε επιβολή μεγάλων προστίμων στις ΗΠΑ την ίδια ώρα που η Ευρώπη δεν έχει καταφέρει κάτι αντίστοιχο. Η κυριαρχία του ντίζελ όμως φαίνεται να τελειώνει οριστικά αρκετά σύντομα …

«Για να αποφύγουμε ένα νέο Dieselgate, να αντιμετωπίσουμε τις εκτεταμένες πρακτικές παραβίασης των εκπομπών και να τερματίσουμε τις επιζήμιες και απαράδεκτες επιπτώσεις στην υγεία σε ολόκληρη την Ευρώπη, χρειαζόμαστε διαφάνεια, όχι δοκιμές που διεξάγονται από αναξιόπιστες αρχές και απερίσκεπτους κατασκευαστές πίσω από κλειστές πόρτες» τόνισε ο νομικός σύμβουλος της ClientEarth, Ugo Taddei.

Υποστηρικτές

Fortisis
X