D. Charanzová: Αναγκαία τα κοινά ευρωπαϊκά πρότυπα για τις ψηφιακές μεταφορές

[European Parliament]

Η Ευρώπη θα πρέπει να εργαστεί σκληρά, για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από την Κίνα και τις ΗΠΑ, ώστε να καταστεί παγκόσμιος ηγέτης στις ψηφιακές λύσεις για τις μεταφορές, ανέφερε η Ευρωβουλευτής Dita Charanzová σε συνέντευξη στη EURACTIV. Η νομοθεσία πρέπει να διασφαλίζει κοινά πρότυπα σε ολόκληρη την ΕΕ, τόνισε.

Υπογράμμισε, ακόμη, τη σημασία εξισορρόπησης της επιθυμίας για απρόσκοπτη ροή δεδομένων με την ανάγκη ασφαλούς διαχείρισης των πληροφοριών.

Η Dita Charanzová είναι Τσέχα ευρωβουλευτής από την Ομάδα ALDE και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς (IMCO) στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Απέστειλε γραπτές απαντήσεις στη EURACTIV πριν από το European Transport Forum 2017 που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη (17 Οκτωβρίου), στο οποίο ήταν κεντρική ομιλήτρια.

Συμφωνείτε ότι τα δεδομένα θα μπορούσαν να αποτελούν το νέο καύσιμο για τον τομέα των μεταφορών;

Ναι, πράγματι, ένας ολοκαίνουργιος τομέας που συνδέεται με την προσωπική κινητικότητα βασίζεται σε ροές δεδομένων και μεταφορές. Τόσο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όσο και οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν πλήρη επίγνωση αυτού, εστιάζοντας πολύ στην καινοτομία. Για εμάς τους νομοθέτες, υπάρχουν μερικές βασικές προκλήσεις στο θέμα αυτό.

Πρώτον, δεν πρέπει να δημιουργούμε τεχνητά εμπόδια στις ροές δεδομένων. Δεύτερον, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι αντιμετωπίζονται με τον ασφαλέστερο δυνατό τρόπο, γιατί εν τέλει τα δεδομένα είναι αυστηρώς ιδιωτικά.

Ποια είναι τα πιθανά οφέλη της ψηφιοποίησης στις μεταφορές;

Τα δυνητικά οφέλη είναι πολλά. Με την καλύτερη διαχείριση των ροών κυκλοφορίας μπορούμε να εξοικονομήσουμε πολύ χρόνο και ενέργεια, μπορούμε επίσης να βοηθήσουμε στην προστασία του περιβάλλοντος. Υπάρχουν ήδη διαθέσιμα συστήματα που βοηθούν τους ανθρώπους να σταθμεύουν στις πόλεις ή να μετακινούνται, γεγονός που αποδεικνύει την αποτελεσματικότητά τους. Επίσης, με τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα, η άνεση των καταναλωτών ή των οδηγών θα αυξηθεί σημαντικά. Φανταστείτε ότι αντί να επικεντρωθείτε πλήρως στην οδήγηση, όπως συμβαίνει σήμερα, μπορείτε να εργάζεστε, να σπουδάζετε ή να κάνετε τα ψώνια σας. Το γεγονός αυτό θα μας οδηγήσει σε μια εντελώς νέα εποχή.

Τι είδους νομικό πλαίσιο χρειάζεται η Ευρώπη για τη ρύθμιση των ψηφιακών μεταφορών; Πρέπει να είναι λεπτομερές και διεξοδικό, ή μια βασική νομοθεσία που μπορεί να τροποποιηθεί αργότερα, όταν θα δούμε τα αποτελέσματα στην πράξη;

Προσωπικά, προτιμώ ‘’λιγότερα για περισσότερα’’, όσον αφορά στο κανονιστικό πλαίσιο σε σχέση με τις νέες ψηφιακές τάσεις. Η εκ των υστέρων νομοθετική προσέγγιση είναι πιο κατάλληλη για τη γρήγορη εξέλιξή τους.

Αυτό που χρειαζόμαστε είναι τα κοινά πρότυπα της ΕΕ. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι εάν ένα αυτοκίνητο με αυτοπροωθούμενη κίνηση οδηγεί από τη μια χώρα στην άλλη, δεν θα σταματήσει στα σύνορα, λόγω ζητημάτων ασυμβατότητας. Μια τέτοια διασυνοριακή μεταφορά πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλή. Τα κράτη μέλη πρέπει να εξασφαλίσουν ότι τα αυτοκίνητα μπορούν να κυκλοφορούν στους δρόμους τους και ότι έχει αναπτυχθεί κατάλληλη υποδομή γι ‘αυτά.

Υπάρχουν ήδη τεράστιες αποκλίσεις στη ψηφιοποίηση των μεταφορών μεταξύ των διαφόρων κρατών μελών;

Είναι δύσκολο να κάνουμε εκτιμήσεις, επί του παρόντος, καθώς δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία. Μπορούμε να πούμε ότι ορισμένα κράτη μέλη, όπως η Γερμανία, η Γαλλία ή η Ολλανδία, έχουν ήδη κατανοήσει τη σημασία της ψηφιοποίησης στον τομέα των μεταφορών και τη θεωρούν ως σοβαρό μέρος της πολιτικής τους συζήτησης. Πρόσφατα, η Γερμανία υιοθέτησε μια νομοθεσία σχετικά με την αυτόματη οδήγηση.

Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις για τη νομοθεσία; Πώς πιστεύετε ότι πρέπει να ρυθμιστεί το ζήτημα της ιδιωτικής ζωής και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων;

Το απόρρητο των δεδομένων είναι σίγουρα ένα από τα βασικά ζητήματα, αλλά όχι το μοναδικό. Όπως είπα, ο καθορισμός κοινών προτύπων, αλλά και η αντιμετώπιση, για παράδειγμα, ζητημάτων, όπως η ευθύνη σε περίπτωση ατυχημάτων, θα αποτελέσουν πρόκληση.

Όσον αφορά την προστασία των δεδομένων, πιστεύω ότι μπορούμε να δούμε ήδη, ότι οι κατασκευαστές τη λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπόψη τους. Στην ΕΕ διαθέτουμε ένα νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, το οποίο, νομίζω, μπορεί να προσαρμοστεί αρκετά καλά και στον τομέα των μεταφορών.

Κατά την άποψή σας, η Ευρώπη βρίσκεται πίσω από άλλες χώρες στον τομέα αυτό ή έχει κινηθεί αρκετά γρήγορα, ώστε να καταστεί παγκόσμιος ηγέτης στην εφαρμογή ψηφιακών λύσεων στις μεταφορές;

Ευελπιστώ ότι η Ευρώπη μπορεί να είναι ηγέτης σε παγκόσμια κλίμακα σε αυτόν τον τομέα. Βλέπουμε πολλές εταιρείες που εργάζονται σκληρά για αυτό, επενδύοντας σημαντικά και ευδοκιμούν μέσω της καινοτομίας.

Εντούτοις, ο ανταγωνισμός από άλλες εταιρείες τεχνολογίας, κυρίως στις ΗΠΑ και την Κίνα, είναι εξαιρετικά ισχυρός. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι στην ΕΕ να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις μας όσο μπορούμε, ώστε να μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν το δυναμικό τους και να αναπτυχθούν, αντί να εγκατασταθούν στις ΗΠΑ ή αλλού, κάτι που συμβαίνει συχνά σήμερα.

Υποστηρικτές

Fortisis
X